חדשות בארץ

בישראל מעריכים: הסיפוח לא יגרור סנקציות מצד גרמניה, אבל יפגע ביחסים

על פי הערכות בירושלים, אם בסופו של דבר ישראל לא תיענה ללחצים, גרמניה, שנחשבת לידידה קרובה של ישראל, לא עשויה להכיר מנגד במדינה פלסטינית. עם זאת, ייתכן שברלין תצמצם את הסיוע והגיבוי שהיא מעניקה לישראל בזירה הבינלאומית

נתניהו ומרקל, ב-2016 (צילום: לע"מ)נתניהו ומרקל, ב-2016 (צילום: לע"מ)
אא

גורמים במשרד החוץ העריכו היום (שני) כי התוכנית לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון לא יגררו סנקציות על ישראל מצד גרמניה, אולם היא צפויה לערער את היחסים בין שתי המדינות. זאת, ברקע ביקורו בישראל בעוד יומיים של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, שינסה לדחוק בראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי שלא לקדם את הסיפוח.

על פי הערכות בירושלים, אם בסופו של דבר ישראל לא תיענה ללחצים, גרמניה, שנחשבת לידידה קרובה של ישראל, לא עשויה להכיר מנגד במדינה פלסטינית – חרף מחויבותה לפתרון שתי המדינות שנתמך בקונצנזוס אירופי-ערבי. עם זאת, ייתכן שברלין תצמצם את הסיוע והגיבוי שהיא מעניקה לישראל בזירה הבינלאומית.

מאס ואבו מאזן במוקטעה, ב-2018 (צילום: פלאש 90)מאס ואבו מאזן במוקטעה, ב-2018 (צילום: פלאש 90)

עם כינון משלת האחדות בין נתניהו לגנץ בחודש שעבר, הכריז נתניהו על הבאת התוכנית לסיפוח השטחים לאישור הכנסת כבר ב-1 ביולי, באקט שהציב את גרמניה במבוכה רבה, שכן באותה תקופה בדיוק היא תיכנס לתפקידה כנשיאה התורנית של מועצת האיחוד האירופי ובמקביל גם לנשיאת מועצת הביטחון של האו"ם. שני התפקידים הבינלאומיים יכניסו אותה בד בבד גם למשבצת שבו היא נאלצת כביכול לבחור בין נאמנותה לחוק הבינלאומי ולהחלטות קודמות של האו"ם לבין מחויבותה ההיסטורית למדינת ישראל.

את המאמצים הדיפלומטיים לעיכוב הסיפוח הישראלי, מובילים בעיקר האו"ם וגרמניה, בתמיכתן של מרבית מדינות האיחוד האירופי, זולת הונגריה, וכן מדינות הליגה הערבית ובעיקר ירדן ומצרים. , במשרד החוץ מעריכים כי לצד אי-הטלת הסנקציות, בין 8 ל-10 מדינות אירופיות כבר שוקלות להכיר בתגובה במדינה פלסטינית. בישראל מעריכים כי צרפת, לוקסמבורג, בלגיה, אירלנד וספרד הן חלק מהמדינות.

שר החוץ הגרמני צפוי לנחות ביום רביעי בנתב"ג והוא ייפגש עם אשכנזי ובכירים ישראלים נוספים. על פי הלו"ז, בהמשך מתוכננת שיחת וידאו עם ההנהגה הפלסטינית, ובערב ימריא מאס לירדן שם ידון באותם הנושאים.

ראש הממשלה נועד אתמול לפגישה משותפת עם ראשי כחול לבן – שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, עמם דן בנושא הסיפוח. קודם הפגישה שוחח נתניהו עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון שתומכים בתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, זאת, אחרי שראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, תקף בחריפות את הממשל האמריקני ויצא לקמפיין נגד התוכנית שמקדם נתניהו, שעשוי, לטענתו, להוביל להקמת מדינה פלסטינית.

נוסף לאלחייני, גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודיע על התנערותו מהתוכנית לסיפוח הגדה המערבית. בפגישה שערך בשבוע שעבר עם שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי הוא אמר כי "לא חייבים להסכים לכל התוכניות של ראש הממשלה", וכי לעניין החלת הריבונות אין הבחנה בין היישובים שנמצאים ב"גושי ההתנחלויות" לבין התנחלויות המבודדות, כפי שעושה עסקת המאה. "לא מתכוון לוותר על סנטימטר, אנחנו נמצאים בצומת שיכול להביא לתוצאה מצוינת והיסטורית של ריבונות, אך גם יכול להביא להקמתה של מדינת טרור בלב הארץ", הוסיף דגן.

תגיות:סיפוחגרמניהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה