חדשות בעולם

שבוע העבודה בניו זילנד התקצר לארבעה ימים בלבד. האם זה ישפיע על הבריאות?

ארבעה ימי עבודה שבועיים בלבד: ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, פועלת כעת לקידום הצעת החוק שלדבריה תשביח את כוח העבודה פי כמה, אלא שיש מי שאומר שמדובר בתוכנית גרועה מיסודה

אא

סדרת ניסויים מעניינת שהחלה ביפן המשיכה להולנד ולמדינות נוספות באירופה - ממשיכה כעת גם לניו זילנד, עם הצעת חוק מיוחדת במינה: לקצר את ימי העבודה לארבעה ימים בלבד, ולהתיר לעובדים ליהנות מזמן איכות עם המשפחות והחברים, בשלושת הימים הפנויים. 

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, פועלת כעת לקידום הצעת החוק המעניינת שלדבריה תשביח את כוח העבודה פי כמה, אלא שיש מי שאומר שמדובר בתוכנית גרועה מיסודה. 

לדברי אותם קולות שמתנגדים, הלחץ שיופעל על העובדים בארבעת ימי העבודה הללו יהיה גדול יותר, שכן בארבעה ימים הם יצטרכו לייצר תפוקה של יום וחצי-יומיים נוספים, מה שאומר בפועל - יותר שעות עבודה ביום. למרות שביפן זה עבד והעובדים הצליחו להגדיל את התפוקה בכ-40 אחוזים, חוקרים מאוניברסיטת אוהיו סבורים כי צעד זה יביא לשינויים בריאותיים מהותיים בקרב העובדים, והם יחלו יותר. 

לדעתם, אם מקצרים את ימות השבוע לארבעה בלבד, חייבים להוריד משמעותית גם את שעות העבודה ביום כך שלא יווצר מצב שעובד עובד יותר מתשע שעות עבודה ביום בממוצע.

בהולנד למשל זה הצליח להוכיח את עצמו, ולמרות שהתושבים עובדים בממוצע רק 29 שעות בשבוע, התפוקה לכל עובד היא 68 דולר בשעה (רק לשם השוואה, בישראל העובדים עובדים 41 שעות שבועיות בממוצע ומייצרים 41 דולר לשעה).

תגיות:עבודהניו זילנדימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה