חדשות בעולם

למעלה ממיליון חולי קורונה בארה"ב; טראמפ: "סין תיתן על כך את הדין"

בניו זילנד נכנס הבוקר לתוקפו השלב הראשון בהסרת המגבלות שהטילה הממשלה על תנועת האזרחים במאמץ לעצור את קצב התפשטות הווירוס. במסגרת ההקלות בסגר יורשו בעלי עסקים ומסעדות לחדש את פעילותם באופן מצומצם, ומערכת החינוך תיפתח במתכונת חלקית למסגרות עד גיל עשר שלא יכולים ללמוד מרחוק או שהוריהם הורשו לחזור לעבודה

טראמפ (צילום: AFP)טראמפ (צילום: AFP)
אא

מניין החולים בקורונה בארצות הברית חצה היום (שלישי) את רף המיליון, והוא עומד כעת על מיליון ו-8,913 בני אדם, מתוכם רק 813,039 אלף מוגדרים כנשאים פעילים. מספר המתים עלה גם הוא ל-56,712 בני אדם. עד כה החלימו 139,162 חולים.

מוקד ההתפרצות הגדול ביותר בארה"ב הוא במדינת ניו יורק, שם אובחנו 298,004 מקרי הידבקות – 3,651 מהם ביממה האחרונה בלבד. בניו ג'רזי, מוקד  ההתפרצות השני בגודלו, נרשמו 111,188 מקרים מאובחנים.

אמש טען נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי סין הייתה מסוגלת לבלום את התפשטות הנגיף לפני שפרץ בכל רחבי העולם, ומשכך ממשלו מבצע "חקירה רצינית מאוד" שתבחן את התנהלותה של בייג'ינג. "אנחנו לא מרוצים מסין", אמר טראמפ בתדריך לכתבים בבית הלבן. "יש להם דרכים רבות לתת את הדין".

הנשיא הוסיף כי "אנחנו מאמינים שהיה ניתן לעצור את זה במקור. היה אפשר לעצור את זה מהר ולזה לא היה מתפשט בכל העולם". בשבוע שעבר אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי הבית הלבן מאמין שסין נכשלה באופן הטיפול בכך שלא דיווחה על ההתפרצות בזמן, והעדיפה להסתיר מעיני העולם את חומרתו של הנגיף שעשוי להביא למחלת ריאות חריפה.

ג'סינדה ארדרן (צילום: שאטרסטוק)ג'סינדה ארדרן (צילום: שאטרסטוק)

בסין עצמה אובחנו ביממה האחרונה שישה חולים חדשים בלבד. במשרד הבריאות הסיני הוסיפו כי לא התקבל אף דיווח על מקרה מוות בציר זמן זה. שלושה מהחולים החדשים הם אזרחים ששבו ממדינות אחרות והשלושה האחרים נדבקו בנגיף באופן מקומי. מספר המקרים המאומתים במדינה עומד כעת על 82,836, ומניין המתים החולים עומד על 4,633.

בניו זילנד נכנס הבוקר לתוקפו השלב הראשון בהסרת המגבלות שהטילה הממשלה על תנועת האזרחים במאמץ לעצור את קצב התפשטות הווירוס. במסגרת ההקלות בסגר יורשו בעלי עסקים ומסעדות לחדש את פעילותם באופן מצומצם, ומערכת החינוך תיפתח במתכונת חלקית למסגרות עד גיל עשר שלא יכולים ללמוד מרחוק או שהוריהם הורשו לחזור לעבודה. עד כה נרשמו כמיליון בני אדם ששבו לעבודה.

במסיבת העיתונאים אתמול הזהירה ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן כי חרף פתיחת הסגר, לא מדובר עדיין בחזרה לשגרה. "אנחנו פותחים את הכלכלה מחדש, אבל אנחנו לא מאפשרים לאנשים לשוב לחיי חברה שגרתיים עדיין", אמרה. ההקלות החדשות יהיו תקפות למשך שבועיים, לאחריהם תקיים הממשלה הערכת מצב מחודשת ותדון במדיניות שתינקט בהמשך. "נוכל לעשות זאת רק אם נמשיך לעבוד יחד", אמרה ארדרן. "אם נגלה שיש צורך להמשיך בסגר ברמה שלוש, נעשה זאת".

תגיות:ניו זילנדארצות הבריתסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה