כתבות מגזין

שידוכים בצל הקורונה? זוגות מעידים מקרוב: "זה אפשרי"

מה עושה זוג צעיר ש''נחת'' מהחתונה - להסגר? איך מחכים לחתונה שתערך בעוד חודש וחצי בלי לדעת מה יהיה ובלי להיפגש? ומה עושות השדכניות בתקופת הקורונה? הפרטים המלאים על שידוכים בצל הקורונה

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

יש לכם מושג מה קורה לזוג צעיר, טרי, טרי, שנמצא מרגע מהחתונה שלו בהסגר? מה עושים עם כל ה''ביחד'' הצפוף הזה?  חשבתם לרגע מה עושים זוגות מועמדים לשידוכים בתקופת הקורונה? איך ואיפה נפגשים? מישהו רוצה להתחתן בכלל? 

יצאנו לבדוק מקרוב מה קורה נכון לעכשיו בעולם השידוכים והחתונות, וקיבלנו תשובות לכל השאלות הכי בוערות על שידוכים בצל הקורונה. לשם כך, פגשנו את השדכנית חגית בן פורת, את אור ומוריה - זוג מאורס שממתין בדריכות לתאריך החתונה שלו, ואת נגה ואפרים - זוג צעיר וטרי מאד, שהתחתן רגע לפני התפרצות הקורונה ומצוי מאז ב''הסגר זוגי''. היה מעניין.

נגה ואפריםנגה ואפרים

 

להיפגש עם מסיכה וכפפות בגינה הציבורית

השדכנית חגית בן פורת מספרת שדווקא בתקופה הזאת הטלפון שלה לא מפסיק לצלצל ויש לה המון עבודה עכשיו - יותר מבכל זמן אחר שהיא זוכרת.

דווקא עכשיו אנשים רוצים להיפגש למטרות שידוכים? מה בוער? איך עושים את זה בכלל?

חגית מסבירה את התופעה: ''תחשבי שעכשיו כל ההורים רואים את 'הבעיה' שלהם מול העיניים, הבחורים והבחורות הבוגרים כל היום בבית, ההורים מתוסכלים כי הם חושבים ש'חבל, הוא היה יכול כבר להיות בבית משלו'. יותר מזה, גם הבחורים והבחורות בעצמם, מרגישים את הצורך הזה עכשיו יותר מתמיד. למשל בחור שמחפש את הפינה השקטה שלו בתוך בית רועש, או בחורה שהפכה עכשיו מכורח המציאות להיות 'עקרת בית' בגלל שאין עבודה ואין לימודים. יש המון זמן פנוי לכולם, הרבנים בבית ואפשר לתפוס אותם לבירורים, גם המורות והמנהלות פנויות יותר להשיב ברוגע וגם השדכניות שלהרבה מאיתנו זו עבודה נוספת, בתקופת הקורונה זו הופכת להיות העבודה המרכזית. כל בית שמוקם מקדם את בניית הבית השלישי בעזרת ה'".

אבל איך עושים את הפגישות בפועל? איפה נפגשים, ברחוב? עם מסיכה?

חגית עונה: ''הביצוע קצת יותר מסובך עכשיו, זה נכון. המלונות סגורים, בתי הקפה גם כן, התחבורה הציבורית מצומצמת מאוד. אבל למרות זאת, שום דבר לא עוצר. זכיתי ממש עכשיו להיות שליחה לעוד שידוך שנסגר, ברוך ה', את הפגישות עשו בני הזוג בפארקים הסמוכים לבתיהם. לבסוף התברר שהבחורה חלתה בקורונה,  אבל ברוך ה' הבחור לא נדבק ממנה. אחרי שהחלימה הם סגרו דרך הסקייפ. קצת מוזר, נכון, אבל מאוד משמח. זוג מקורי אחר, ישב לפגישה על ספה בחנות רהיטים. עוד זוג נפגש אצל בתי, שהסבה את החדר הנוסף לחדר פגישות. המצב לא פשוט מצד אחד, אך נראה לי שאנשים כרגע יותר פנויים נפשית להצעות, גם כאלה שבעבר לא היו מוכנים לשמוע. הם מבינים את מה שתמיד ידענו, ששידוך זה משמיים ואנחנו רק עושים השתדלות. עכשיו, יותר מתמיד, זה הרבה יותר מוחשי, יש לנו אבא בשמיים שעשה, עושה ויעשה הכל. אין לנו מה לדאוג כלל, רק להמשיך להתפלל''. כך מסכמת חגית ומזכירה לכולנו, שיש לנו עכשיו הרבה יותר זמן פנוי, להפוך ל''שדכנים'' קטנים ולנסות להציע הצעות לצעירים וצעירות שאנחנו מכירים, כי כל הצעה שלנו, גם אם לא יצא ממנה כלום בסוף, מקרבת לזוג את השידוך המיועד לו.

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)

 

איך תראה החתונה שלי - אין לי מושג, אבל היא תהייה בעז''ה

תכירו: מוריה ואור, עוד זוג מדהים שזכה להתארס דרך אתר ''שבע ברכות''. הם ממתינים לחתונה שלהם שעדיין לא ברור איך ובאיזה פורמט היא תהיה, אבל היא תהיה, זה בטוח, בעזרת ה'.

מוריה מספרת לנו על ההיכרות שלה עם שבע ברכות ועם הידברות בכלל ואיך היא זכתה להכיר דרך האתר את אור - בעלה לעתיד: ''אף פעם לא חשבתי שאני אתארס בגיל צעיר כל כך, תמיד חשבתי שזה יקרה אחרי שאסיים את התואר, אחרי שתהיה לי עבודה, אוציא רישיון וכדומה. אבל בתקופה שקדמה לאירוסין שלי, תהיתי כל הזמן מה באמת נכון לעשות וחיפשתי רב גדול לשאול אותו את מה שהעיק עליי, שאעשה בדיוק מה שהוא יגיד לי. מן השמים זימנו לי את הרב שהכי רציתי לשאול - את הרב זמיר כהן. זה קרה כשהייתי בכנס של הידברות, שם ראיתי את הרב בחוץ אחרי ההרצאה ושאלתי אותו מה באמת נכון לי לעשות עכשיו. הרב אמר לי שבגיל צעיר אנחנו עדיין כמו 'שתילים רכים' שאפשר לעצב אותם ובגיל מאוחר, זה קצת יותר קשה. שאלתי אותו אם לצאת עכשיו לפגישות והוא אמר לי 'כן'. קצת נלחצתי, אבל כששמעתי על שבע ברכות גם מאחותי שהייתה שם, החלטתי להירשם. את תהיי מופתעת, אבל פחות משבוע אחרי שנרשמתי, קבלתי הודעה מאור. תוך זמן קצר התחלנו לדבר בטלפון, אחר כך נפגשנו ותוך חודש החלטנו שאנחנו מתקדמים לחתונה''.

אז הספקתם להתארס לפני הקורונה, אבל מה עכשיו? איך מתמודדים עם הקושי של הנתק הזה פתאום בינכם?

אור ומוריה חושבים שלא היה עיתוי מוצלח יותר מאשר בדיוק בזמן שזה קרה, כמו שמגדירה מוריה: ''זה לא קרה בתחילת הקשר שלנו, או בזמן הפגישות, זה לא קרה לפני האירוסין, ברוך ה'. זה קרה בדיוק בזמן הכי מדויק, כשהקשר שלנו כבר חזק ויציב ואנחנו לקראת חתונה, בעזרת ה'. עכשיו כל אחד בבית שלו וברור שרוצים להיפגש ולהתראות, זה קשה, אבל אין לנו הרבה מה לעשות עם זה. אנחנו מנהלים הרבה שיחות וידאו, מדברים בטלפון ומחכים לחתונה להיפגש''.

ואיך אתם מתמודדים עם הספקות האלו של ''תהייה חתונה באולם, לא תהייה חתונה באולם…''?

אור ומוריה חושבים שאירוע ''נוצץ'' הוא לא העיקר. "זה חשוב, זה כיף וזה פעם בחיים, אבל זה לא העיקר", הם מסבירים, ומציינים שמה שחשוב זה החיים עצמם וכל ה''שואו'' מסביב, זה רק תפאורה נחמדה. הכי חשוב מבחינתם זה לחיות אחר כך ביחד באושר ובשמחה ולא חשובה הדרך לשם, אם זה דרך חתונה מפוארת או חתונה ברבנות. ''אנחנו יודעים שבתאריך המסוים שלנו אנחנו מתחתנים ולא משנה איפה ואיך''.

ומה החלום הכי וורוד שיש לכם בקשר לחתונה שלכם?

מוריה צוחקת ונזכרת במשפטים שהיא אמרה לעצמה בגיל צעיר מאד, שלא משנה לה איפה להתחתן, אם היא תרגיש שהיא מצאה את האדם המתאים. אור דווקא רצה להתחתן באולם ''שווה'' ומפואר והם אפילו כבר סגרו על אחד כזה, אבל היום זה כבר לא כל כך משנה להם, העיקר להתחתן כדת משה וישראל.

זוג מדהים, אין מה לומר. אור ומוריה מסכמים בחיוך: ''אין סיכוי שהיינו מכירים אחד את השנייה בלי 'שבע ברכות', ממליצים בחום לכל מי שמתלבט. עכשיו יותר מתמיד, נצלו את הפלטפורמה המדהימה הזאת, עכשיו, כשיש לכם זמן פנוי ואתם יכולים לבדוק ברוגע כל הצעה או כל מועמד או מועמדת, פשוט תעשו את זה, אל תחששו''.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

''ירח דבש'' בהסגר

נגה ואפרים הם כבר זוג נשוי, שמצוי כמעט מאז החתונה שלו בהסגר. שוחחנו איתם, כדי לבדוק איך זה משפיע על זוגיות של זוג צעיר במיוחד ועל הדרך שלהם לזוגיות מאושרת וחזקה כל כך.

נגה מקדימה ומספרת על הדרך שלה לחתונה עם בעלה אפרים: ''אני חוזרת בתשובה כבר שמונה שנים, אבא שלי, ז''ל, חזר בתשובה יחד איתי. בזמנו, הוא היה רואה במשך כל הלילה שיעורים בהידברות, ממש ככה הוא היה נרדם. בתחילת הדרך שלי, אמרתי שלא אכפת לי אם בן זוגי יהיה דתי או חילוני ונרשמתי לאתרי היכרויות שונים. מהר מאוד הבנתי שאני לא יכולה לעשות את זה, כי התחלתי להתחזק יותר וחיפשתי כבר מישהו יותר מתאים לי. בזכות אתר שבע ברכות של הידברות לקחתי על עצמי גם שמירת נגיעה. זה פתח לי את המזל ומהר מאוד הכרתי את בעלי, אפרים. זכינו ברוך ה' להתחתן בחתונה יהודית, בהפרדה מלאה, תוך חודש מאז שהחלטנו להתחתן".

ומאז החתונה אתם נתונים בהסגר. איך אתם מרגישים עם זה?

נגה: ''לא באמת תכננו איזה 'ירח דבש' שהוא, ועכשיו יש לנו יותר זמן להכיר אחד את השני. כשאנחנו שומעים על זוגות שרבים או משתעממים, אנחנו פחות מתחברים לזה, כי אנחנו מנצלים את הזמן הזה של ה'ביחד' לדברים מעניינים. גם אני, שעד עכשיו תפסתי את עצמי כאישה מאד קרייריסטית, נמצאת כמעט כל היום במטבח, מבשלת ומנצלת את הזמן הזה ללמידה של המטבח שלי, מה שלא הייתי יכולה לעשות בזמן רגיל של עבודה מסביב לשעון. נכון שזו מערכת זוגית באמת לא נורמלית, אבל צריך ללמוד לדעת לעשות מה שנכון במצב הנתון. ההשגחה הפרטית שלנו, היא שאנחנו יחסית ממש דומים באופי ולכן אולי יותר קל לנו להסתדר הרבה זמן ביחד. רכשנו גם את הספרים של הרב זמיר כהן על זוגיות, אנחנו שומעים הרבה שיעורים ביחד ואנחנו מבינים מה צריך לעשות כדי לשמר את הקשר בלי להתחרפן מהמצב''.

אתם חושבים שבמצב הזה עדיף לאנשים להיות לבד, בלי זוגיות, או שביחד נראה לכם יותר קל?

נגה ואפרים חושבים שמבחינתם אין שאלה והם בטוחים שהם היו מעדיפים את הזוגיות שלהם כרגע מאשר להישאר במצב הזה לבד. אחרי שהם חיפשו אחד את השנייה כל כך הרבה זמן, עכשיו אין מאושרים מהם, גם אם זה כולל הסגר על כל המשתמע מכך.

תגיות:שידוכיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה