חדשות בריאות

המיקרוסקופ הניתוחי המתקדם בעולם – בשירות ניתוחי המוח

טכנולוגיה חדשה, המתקדמת מסוגה בעולם, שנרכשה על ידי בית החולים רמב"ם בחיפה, מאפשרת לבצע כעת ניתוחי מוח בעזרת יכולות רובוטיות, אמצעי ניווט, הדמיה במהלך הניתוח וראייה תלת-מימדית. הכירו את המיקרוסקופ הניתוחי, שמשנה את פני הרפואה

  • ט"ז טבת התש"פ
ד"ר עידו פלדור והמיקרוסקופ החדש בחדר הניתוח (קרדיט צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)ד"ר עידו פלדור והמיקרוסקופ החדש בחדר הניתוח (קרדיט צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
אא

בבית החולים רמב"ם בחיפה נכנס לאחרונה לשימוש המיקרוסקופ הניתוחי המתקדם בעולם. מחלקת נוירוכירורגיה של בית החולים רכשה את ה- Kinevo 900 של חברת צייס – המאפשר לבצע פעולות ניתוחיות מורכבות בשילוב אמצעים רובוטיים, אמצעי ניווט, הדמיה תוך-ניתוחית, יכולות אנדוסקופיות ועוד.

בניתוח הראשון בבית החולים, בו נעשה שימוש במיקרוסקופ החדש, בוצעה כריתה של גידול גדול, המערב את קרומי המוח ודוחק את המוח. המנותחת הינה אישה כבת 80, תושבת האזור. הגידול הצריך הפרדה עדינה, ובעזרתה של ההגדלה המיקרוסקופית, התבצעה הפעולה המורכבת בין המוח לבין הגידול, וכן בין הגידול לבין כלי הדם העדינים שהקיפו אותו. הניתוח הסתיים בהצלחה; החולה חשה בטוב, ומיועדת להשתחרר לביתה בימים הקרובים. בתקופה הקרובה מתוכננים להתבצע ניתוחים נוספים, שיעשו שימוש במכשיר החדש.

המיקרוסקופ המתקדם מאפשר הדגמה של מחלות מוחיות שונות, כולל גידולים שפירים, גידולים ממאירים, פלואורוסנציה תוך-ניתוחית (כריתת גידולים באמצעות סימון הגידול באור אולטרא-סגול לכריתה מיטבית), והדמיה מתקדמת של כלי הדם המוחיים. בנוסף, הוא מאפשר ראייה בתלת-ממד של פתולוגיות מוחיות שונות, תוך שימוש במשקפי תלת-ממד על פני מסך רחב, מבלי להזדקק לשימוש בעיניות המיקרוסקופ.

בנוסף, למיקרוסקופ החדש יכולות משופרות ומתקדמות ביותר בתחום הרובוטיקה ובתחום השילוב עם הניווט התוך-ניתוחי. המערכת מספקת משוב תוך-ניתוחי על ההתקדמות בניתוח ועל המיקום בניתוח על פני ההדמיה שנרכשה לפני הניתוח או במהלכו. יש לכך חשיבות גדולה, כיוון שהשילוב עם מערכות כמו ניווט תוך-ניתוחי, אולטרה-סאונד תוך-ניתוחי, צנתור מוחי תוך-ניתוחי ועוד, מגדילים מאוד את היעילות של ניתוחים לכריתה של גידולים שפירים וממאירים, מומים של כלי הדם המוחיים ועוד, בדיוק מקסימלי ועם מינימום פגיעה באזורי מוח רגישים.

ד"ר גיל סוירי, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה ומומחה בנוירוכירורגיה של בסיס הגולגולת, הסביר את חשיבותו של המכשיר: "המיקרוסקופ החדש מאפשר לנו לבצע את ניתוחי המוח וחוט השדרה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת היום בעולם. הדיוק, אפשרויות ההגדלה והיכולות התלת-מימדיות, כמו גם שילוב היכולות עם המערכת הרובוטית, מסייעות לנו לראות פתולוגיות באופן שלא יכולנו לראות בעבר. האמצעים החדשים מאפשרים לנו להעניק למטופלים שלנו את הטיפול המדויק, האיכותי והטוב ביותר".

ד"ר עידו פלדור, סגן מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה ומומחה בגידולי מוח, הוסיף: "השילובים של היכולות המתקדמות של המיקרוסקופ, כולל פלואורוסנציה ודיוק מקסימלי, מאפשר לנו ברמב"ם ליישר קו בתחום גידולי המוח עם המרכזים המובילים בעולם. המיקרוסקופ עוזר לנו להקטין עוד יותר את הפגיעה באזורים מוחיים רגישים מסביב לנגע שבו אנחנו מעוניינים לטפל. אנו יכולים, בעזרת המיקרוסקופ, להציע למטופלים את הנוירוכירורגיה המתקדמת בעולם".

תגיות:בית החולים רמב"םניתוח מוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה