חדשות בארץ

נתניהו עונה לגנץ: "ברית ההגנה עם ארה"ב לא תגביל את צה"ל"

ראש הממשלה התייחס בנוסף למגעים להקמת ממשלת אחדות, וטען כי הקמתה חיונית ביותר, זאת, נוכח העובדה שהפוליטיקה האמריקנית "נכנסת למערבולת הבחירות", ומשכך הקמתה תביא ל"הישגים היסטוריים שלא יחזרו" – ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה "קריטית" עם הממשל האמריקני

נתניהו והרמטכ"ל (צילום: פלאש 90)נתניהו והרמטכ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען היום (שלישי) כי ברית ההגנה המתגבשת עם ארצות הברית, לא תגביל את חופש הפעולה של מערכת הביטחון, "כמו שזה לא מגביל חברות בנאט"ו לתקוף כשהן רוצות". נתניהו, שאמר את הדברים בפגישה עם חברי מרכז ליכוד במצודת זאב, התייחס לביקורת שמתח אתמול יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמר כי מדובר בהסכם בינלאומי "שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה". נתניהו הדגיש כי הסכם ההגנה "יותאם כמובן לצרכים שלנו וישמר את חופש הפעולה שלנו".

ראש הממשלה התייחס בנוסף למגעים להקמת ממשלת אחדות, וטען כי הקמתה חיונית ביותר, זאת, נוכח העובדה שהפוליטיקה האמריקנית "נכנסת למערבולת הבחירות", ומשכך הקמתה תביא ל"הישגים היסטוריים שלא יחזרו" – ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה "קריטית" עם הממשל האמריקני. לפי נתניהו, "ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי". הערב בשעה 17:30 ייפגשו השניים בקריה בתל אביב.

היוזמה להסכם הגנה, שעלתה לראשונה עוד בשנות ה-90 אך מעולם לא יושמה, צפה בימים שקדמו לבחירות בספטמבר, אז התקיימו מגעים בין גורמים בלשכת ראש הממשלה ללשכתו של נשיא ארצות הברית, בניסיון לקדם הצהרה נשיאותית שתגבש ברית הגנה מול המדינות, לפיה יתחייבו שתיהם לסייע זו לזו אם אחת מהן נקלעת לעימות צבאי.

גנץ, שכיהן עד לא מכבר כרמטכ"ל, הדגיש אתמול את הערכתו העמוקה ליחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, אותה הגדיר "בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים", אך העלה "חשש כבד", כי "ראש ממשלה שעסוק בעצמו, יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

נתניהו אמר בספטמבר בריאיון ל'וואלה' כי "כשגנץ אומר שזה כובל את ידינו הוא לא יודע על מה הוא מדבר. ההנחיה שלי היא קודם כל להבטיח את חופש הפעולה של ישראל. יש הסכמי הגנה כאלה למכביר, לארה"ב יש הסכם הגנה עם מדינות נאט"ו, במסגרת ההסכם הזה בריטניה למשל שמרה על חופש הפעולה שלה ופעלה בפוקלנד, צרפת שומרת על חופש הפעולה שלה ופועלת עכשיו באפריקה, טורקיה אפילו שומרת כבעלת ברית על חופש הפעולה שלה".

לפני כשבועיים חשף שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, כי ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, והיועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, תומכים בברית הגנה עם ארצות הברית, והוסיף כי בימים אלה עסוקים בירושלים ובוושינגטון בגיבוש ההסכם.

תגיות:הסכם הגנהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה