פיתוח האישיות

"המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית" – הכוח ליצור את מציאות חיינו

אירועים רבים ושונים יכולים להגיע לפתחנו, מאתגרים יותר או פחות. שינויים תמיד מתרחשים, אם נרצה ואם לא. השאלה היא לא מה יקרה, אלא כיצד אנו מתמודדים עם זה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בורא עולם יוצר ומחייה את העולם בכל יום, כן, כל יום הוא בריאה חדשה ונפלאה, ואנו, יצירי כפיו, קיבלנו כוח עצום ואינסופי ליצור ולברוא את מציאות חיינו.

בורא עולם אומר לנו, החסרתי מעט מאלוקים ויצרתי אדם. וואו, איזה כוח עצום הוא נטע בנו!

אילו היתה ניתנת לנו האפשרות להביט במראה ולראות את נשמתנו המוארת והמיוחדת, חלק אלוק ממעל, היינו מתמלאים ביראת כבוד והתפעלות, לא חלילה ממקום של גאווה, אלא ממקום של הערכה ואחריות למי ולמה שאנחנו.

הקב"ה חיבר גוף ונשמה ויצר אדם. אדם מלשון אדמה, מחבר אותנו לצרכים הפיזיים הנדרשים לקיום הגוף, ואדם גם מלשון אֶדמה לעליון, המשתוקק להידבק בקב"ה ולהידמות לו.

כיצד ניתן להשתמש בכוח הנפלא שטמון בנו הלכה למעשה, ובאמת ליצור את המציאות הרצויה לנו? האם זה תלוי בי, או שזה תלוי בנסיבות, בממשלה, בכלכלה, בחברה ובעוד אלף ואחד תירוצים?

ראשית עלינו להכיר בגודל האחריות המוטלת עלינו. נכון, אירועים רבים ושונים יכולים להגיע לפתחנו, מאתגרים יותר או פחות. שינויים תמיד מתרחשים, אם נרצה ואם לא. השאלה היא לא מה יקרה, אלא כיצד אנו מתמודדים עם זה, כיצד אנו שולטים במה שקורה בתוכנו.

הרי אין לנו אפשרות לשלוט באירועי החיים, אך יש לנו אפשרות להחליט כיצד נפרש את מה שקורה, כיצד נרגיש, מה נחשוב על כך, כיצד נדבר ואלו פעולות נבצע.

היום נתמקד בכוחן של המחשבות שלנו. ראשית עלינו להבין מהו כוחה של המחשבה שלנו ומהיכן הוא נובע.

רבי משה קורדוברו, בספרו הקדוש "תומר דבורה", מתחיל ומסביר כי "האדם ראוי שידמה לקונו, ואז יהיה בסוד הצורה העליונה... מחשבתו תדמה למחשבת הכתר, כמו שאותה חכמה לא תפסוק תמיד לחשוב מחשבות טובות... כך האדם תמיד תהיה מחשבתו פנויה מכל דבר מכוער". אנו למדים מכך שעלינו לעמוד על המשמר ולוודא שהמחשבות שאנו חושבים הינם מחשבות חיוביות וטובות, על עצמנו ועל סביבתנו, ולזכור כי כל רצון ה' הוא להיטיב עמנו.

אך לא תמיד אנו במקום כל כך מואר, מודע וחיובי, רוב המחשבות שלנו אוטומטיות, אנחנו בכלל לא מודעים אליהן, הן פשוט מתרוצצות בראשנו, מושפעות מהאמונות וההרגלים שלנו, משפיעות על הרגשות שלנו ומפעילות אותנו.

שמעתם על המושג פרדיגמות?

פרדיגמות אלו תבניות חשיבה נוקשות המגבילות אותנו, אלו תבניות חשיבה שאספנו ואנו ממשיכים לאסוף במהלך החיים. הן נוצרות בעקבות פירושים שלנו לאירועי החיים, למסרים שקיבלנו מהסביבה שלנו, המדיה, התרבות בה אנו חיים ועוד.

הן יוצרות את הזהות שלנו והן משפיעות עלינו מאוד.

אמונה מעצימה היא הכוח החזק ביותר ליצירת טוב בחיינו. לעומת זאת, אמונה מגבילה יכולה להיות הרסנית.

אז כדי להשתמש בכוח המחשבה שלנו לטובתנו, עלינו להבין אלו מחשבות קיימות בתוכנו, אלו מעצימות אותנו ואלו מגבילות אותנו.

עלינו לבצע ניפוי אמונות.

הכינו רשימת אמונות גלובליות בכל תחום שברצונכם לקדם, לדוגמא: זוגיות, בריאות, חינוך ילדים, שפע כלכלי, קריירה, הצלחה ועוד.

למשל, אם אנו רוצים לקדם את השפע הכלכלי בחיינו, עלינו לבדוק מהן האמונות שלנו ביחס לשפע כלכלי. להלן דוגמאות: שפע כלכלי הוא נחלת העשירים בלבד, עבורו יש לעמול רבות, הוא נותן ביטחון, הוא מגיע מאמונה וחיבור לקב"ה, עבורו יש לוותר על זמן איכות עם המשפחה ועוד כאלה ואחרים.

לאחר שיש לכם רשימה של כל האמונות שלכם בתחום הספציפי הרצוי, קטלגו אותן לאמונות מעצימות ולאמונות מגבילות.

שימו לב שאינכם נלחמים באמונות המגבילות, כי ככל שתלחמו בהן - כך תחזקו אותן. פשוט החליפו אותן באמונות מעצימות.

עכשיו, לאחר שהצטיידנו באמונות מעצימות והחלשנו את האמונות המגבילות שלנו, עלינו להתחיל ולהיות מודעים למחשבות שלנו. איך עושים זאת?

ראשית, באמצעות מודעות, אנחנו מחליטים לשלוט על המחשבות, ואיננו מאפשרים להן להתרוצץ בראש ללא תכלית, אלא הופכים להיות אדונים של המחשבות שלנו ככל האפשר.

עצרו מידי פעם במהלך היום ושאלו את עצמכם, על מה אני חושב/ת עכשיו? האם המחשבה הזאת מעצימה אותי או מחלישה אותי?

ההצלחה והכישלון מתחילים באמונה ובמחשבה.

זכרו, אם אתם מאמינים שאתם יכולים לעשות משהו, ואם אתם מאמינים שאינכם יכולים – בשני המקרים אתם צודקים!

גילי שנברגר היא קואצ'רית להצלחה.

תגיות:מציאותהתמודדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה