חדשות בארץ

המשטרה הודיעה: כל הנהגים שנתפסו במצלמות המהירות מיוני 2018 – לא יחויבו

לאחר ההודעה בסוף השבוע כי חידשו את הפעלתן של מצלמות המהירות הנייחות, כשנה לאחר שהוצאו מפעילות, הודיע אגף התנועה במשטרה כי כל הנהגים שתועדו במשך שנה זו לא יועמדו לדין ולא ישלמו. המשטרה: "חוות הדעת מצביעות כי המצלמות אמינות". עו"ד גונן: מידת האמינות עדיין מוטלת בספק. מרבית הגורמים שנותנים את חוות הדעת היום הם אותם גורמים שגם קודם טענו שהמצלמות תקינות"

 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90) (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

אגף התנועה של משטרת ישראל הודיע היום (שלישי) כי כל הנהגים שקיבלו דוחות מהירות  באמצעות מצלמות א-3 הנייחות מיוני 2018 עד היום, לא יעמדו לדין ולא יצטרכו לשלמם.

לפי הודעת ניצב-משנה אלברט אסרף, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה, החל מהיום תשוב המשטרה לאכוף את התנועה באמצעות המצלמות, שהשימוש בהם פסק לפני כשנה בהוראת הפרקליטות, וכי בידיהם חוות דעת מקצועיות של הטכניון, מכון התקנים והיצרן כי המצלמות אמינות וראויות לשימוש. עם זאת, אסרף הסביר כי ההחלטה שלא להמשיך בהליכי התביעה כנגד הנהגים "התקבלה מתוך כוונה ליישר קו ולא להעסיק את בית המשפט בנושא אמינות המצלמות". הוא הבהיר כי טרם הוחלט כיצד לנהוג בנהגים שקיבלו הודעה על ביצוע עבירת מהירות לפני יוני 2018. לדבריו, "המשטרה והפרקליטות יחליטו בקרוב אם להמשיך את ההליכים נגדם או לבטל את הדו"חות".

ההודעה היום של אגף התנועה שלא להמשיך בהליך התביעה כנגד נהגים שנתפסו מיוני 2018, מגיעה בעקבות הודעתו בסוף השבוע כי הוא שב לאכוף את התנועה באמצעות מצלמות א-3 הנייחות. ביוני אשתקד הורתה פרקליטות המדינה למשטרה להפסיק להשתמש במצלמות התנועה בעקבות בדיקות שאימתו את תלונותיהם של מאות נהגים כי מצלמות המהירות אינן מדויקות.

"בחודשים האחרונים פעלה המשטרה בתיאום מלא עם פרקליטות המדינה לקבלת חוות דעת מקצועיות מכלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לבסס את אמינות ודיוק מערכת א-3 במישור המשפטי", נמסר אז בהודעת המשטרה. "לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות, נמצא כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה". במשטרה הבהירו במקביל כי ההליכים המשפטיים שכבר החלו כנגד נהגים, והופסקו בהנחיית הפרקליטות, יימשכו.

עו"ד תומר גנון, שייצג את הנהגים בבית משפט השלום בעכו, אמר בתגובה להחלטה היום: "עם כל הכבוד לבדיקות שהמשטרה טוענת שיש בידה, חשוב לציין שמרבית הגורמים שנותנים את חוות הדעת הם אותם גורמים שגם קודם טענו שהמצלמות תקינות, אולם התברר שלא נעשו כל הניסויים ולכן מידת האמינות של הבדיקות מוטלת מאוד בספק. המדינה התחייבה לבצע מחקר מקיף שיבחן את יעילות המצלמות במניעת תאונות דרכים ומחקר כזה לא נערך עד היום ולכן הסיבה להפעלת המצלמות שוב היא ככל הנראה כלכלית בלבד".

המהלך להשבתת פעילות המצלמה נעשה על רקע תלונות נהגים שהצביעו על שורת ליקויים ואי-דיוקים שהובילו אותם לשלם דוחות בסכומים לא מוצדקים, תלונות שזכו ברובן להתעלמות מוחלטת של אגף התנועה. אלא, שבתום מאבק משפטי של נהג מצפון הארץ שנוהל על ידי עורך הדין תומר גונן, נקבע כי אמינות המצלמות מוטלת בספק, מה שגרם להשבתתן.

מערך המצלמות החל את פעילותו בשנת 2013, ומאז נפרסו ברחבי הארץ כ-100 מצלמות שהספיקו להפיק מאות אלפי דו"חות והכניסו לקופת המדינה סכומים מצטברים של מיליוני שקלים.

תגיות:משטרת התנועהמצלמות מהירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה