חדשות בעולם

לראשונה: איראן שיגרה טיל שיוט מצוללת

כחלק מהתרגיל הצבאי הנרחב, "וילאית-97", של צבא איראן, בוצע היום ניסוי בשיגור טיל שיוט מצוללת

מיצרי הורמוז (קרדיט: שאטרסטוק)מיצרי הורמוז (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איראן ביצעה היום (ראשון) לראשונה ניסיון שיגור מוצלח של טילי שיוט מצוללת, במהלך אימון חיל הים ליד מיצרי הורמוז – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. עוד נטען בדיווח כי ברשות הצי צוללות נוספות המסוגלות לשגר טילים דומים. מוקדם יותר החודש הציג הממשל האיראני טיל שיוט חדשני, אשר לטענתו מסוגל להגיע לטווח של 1,300 קילומטרים.

התרגיל הצבאי, אשר ידוע בשם "וילאית-97", החל ביום שישי והוא נפרש על פני שלושה ימים. התרגול מתמקד בחיל הים והוא נעשה על פני שטח נרחב ממיצרי הורמוז ועד האוקיאנוס ההודי. בתרגיל השתתפו יותר מ-100 כלי שיט, בנוסף לרחפות, מטוסים ומסוקים. התרגיל נועד לחשוף את יכולותיה של הצוללת החדשה, מדגם "פתח". הצוללת הושקה בשבוע שעבר בבסיס הצי בנמל בנדר עבאס, ונוכח בה נשיא איראן חסן רוחאני.

בדיווח של סוכנות IRNA, הובאו דברי מפקד הצי האיראני, אדמירל חוסיין חאנזדי, שאמר כי התרגיל נועד "לבחון כלי נשק חדשים, התמודדות עם טווח רחב של איומים והערכת המוכנות של הכלים והחיילים". עוד הוסיף חאנזדי כי לצד שיגור הטיל יתורגלו אף הטסת רחפנים מסיפון המשחתת.

בעבר, טהרן איימה כי תחסום את הורמוז, נתיב מעבר נפט, וזאת כתגובה לפעולות העוינות של ארצות הברית בהן ניסיונות לעצור את יצוא הנפט האיראני באמצעות סנקציות.

בתוך כך, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, התייחס אתמול (שבת) להטלת הסנקציות האמריקניות על טהראן, והצהיר כי לארצו יש דרכים לנטרל אותן: "מלבד סגירת מיצרי הורמוז, יש לנו אופציות אחרות שכוללות עצירת הזרמת נפט אם נרגיש מאוימים", אמר שמחאני, תוך שהוא מבהיר כי בטהראן לא מתכוונים לנהל שיחות עם וושינגטון בנושא: "הממשל האמריקני אינו בעל רצון טוב, אין צורך לנהל שיחות עם אמריקה", כך שמחאני לסוכנות הידיעות "תסנים". שמחאני ציין כי איראן השיגה 90% ממטרותיה בסוריה.

בתגובה, אמר היום ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה כי "זה נכון שהם מנסים וזה נכון שאנחנו בולמים אותם". עוד הוסיף נתניהו כי "ישראל תמשיך לפעול ככל שיידרש כדי לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה".

כזכור, בחודש מאי האחרון, הודיע הממשל האמריקני כי הוא פורש מהסכם הגרעין של איראן עם המעצמות שנחתם ב-2015, תוך שהוא משיב את הסנקציות החריפות על איראן.

התעצמות הצבא האיראני בפיתוח תוכניות טילים, ובפרט קידום פרויקט הטילים הבליסטיים, עוררו דאגה רבה בקרב ממשלת ארצות הברית ובקרב הקהילה הבינלאומית, עובדה שהובילה את ממשל טראמפ להטיל סנקציות חריפות יותר ולחילופי איומים בין הממשלות. כך באוגוסט האחרון דיווח הפנטגון האמריקני כי איראן ערכה ניסוי חי בטילי טווח קצר נגד ספינות במיצר, בתגובה להחלטת הנשיא טראמפ להחיל סנקציות נוספות על איראן. טהראן טוענת כי תכנית הטילים מגבירה את יכולת ההרתעה שלה וכן מספקת הגנה, ואינה למטרות לוחמתיות.

תגיות:איראןטיל שיוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה