חדשות בעולם

דיווח: סין ואיראן הגבירו את מתקפות הסייבר על ארצות הברית

על פי דיווח הניו יורק טיימס, תאגידים וסוכנויות ממשל בארצות הברית הותקפו על ידי האקרים איראנים וסינים. להערכת המומחים, הגברת מתקפות הסייבר באה על רקע החלטת הנשיא טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן וחידוש הסנקציות הכלכליות עליה, ובשל משבר הסחר עם סין

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי במהלך החודשים שקדמו, ניהלה קבוצת האקרים איראנים מתקפת סייבר שגרמה לשיתוק נרחב של עשרות תאגידים ומספר סוכנויות ממשל. על פי גורמים שתודרכו בנושא על ידי מומחים מהסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ועל ידי חברת האבטחה FireEye, מי שעומדת מאחורי המתקפות הללו היא ממשלת איראן. על פי אותם גורמים, עובדה זו היא שהובילה את המשרד לביטחון המולדת להורות על פקודת חירום בחודש שעבר.

התוקפים השתמשו בטכניקה בשם DDoS אשר מציפה את האתר במידע וכך גורמת לשיתוקו או למניעת הגישה אליו. אולם מהבנקים שהיוו יעד למתקפות אלה נמסר כי שום חשבון לא נפרץ וכן לא נגנב כסף במהלך המתקפה.

לפי גורמים מודיעיניים, חוקרים פרטיים ועורכי דין המעורים בנושא, מתקפת הסייבר של איראן ארעה במקביל למתקפה שהובילה סין, אשר עשתה זאת במטרה לגנוב חומרים צבאיים ומסחריים מקבלנים של הפנטגון ומחברות טכנולוגיה.

מסיכום תדרוך מודיעיני שפורסם בניו יורק טיימס, עולה כי בין החברות המותקפות נמנות Boeing ,General Electric Aviation ו-T-Mobile. החברות סרבו להתייחס לנושא, ולא ידוע האם ניסיונות הפריצה של הסינים הצליחו.

בעקבות הסכם פומבי שנחתם ב-2015 ארה"ב וסין סיכמו ביניהן שהממשלות שלהן לא יתמכו או יבצעו גניבות קניינים רוחניים באמצעות מתקפות סייבר, אך נראה כי כעת, באופן לא רשמי - ההסכם בוטל, לאור מלחמת הסחר שמנהלות המדינות ביניהן, כך על פי גורמי מודיעין. עם זאת, תקיפות הסייבר של הסינים חזרו, והפעם נראה כי הן יותר חשאיות ומתחכמות.

בפברואר 2018, במהלך כנס מינכן לביטחון, הזהיר נשיא הפורום הכלכלי הבינלאומי, בורגה ברנדה, כי העלויות הכלכליות של תקיפות הסייבר הפכו לאיום חמור. "העלויות של תקיפות הסייבר מגיעות לכטריליון דולר בשנה", עוד הוסיף כי "לתקיפות אלה יש השפעה עצומה על מערכות מים, אנרגיה ובנקאות".

תגיות:מתקפת סייברארצות הבריתסיןאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה