כתבות מגזין

מרתק: כך מצאו ספרי הידברות את דרכם אל משרד התחבורה

במשך שנים חילקה מ' את עלוני הידברות במשרד התחבורה, ואז כששמעה על פרויקט חלוקת הספרים, היא החליטה להצטרף. בשלב זה איש אינו יודע שהיא זו שעומדת מאחורי היוזמה

אא

אנשים שמגיעים לבניין המשרדים של משרד התחבורה, מוצאים את עצמם בלובי רחב ידיים. לעתים הם מתעכבים שם זמן רב עד שנכנסים לפגישה שנקבעה להם, במקרים אחרים מתמזל מזלם והם שוהים שם זמן מועט יותר. אבל כיום כמעט לא תמצאו כאלו שמתלוננים. זאת הודות לעובדה שאחת מהעובדות המסורות, המציגה את עצמה בשם מ' החליטה לדאוג לחבילת ספרים מרתקים שתגיע למקום דרך הפרויקט של הידברות.

פרויקט חלוקת הספרים, כזכור, יצא לדרך לפני כשנה. במסגרתו גויסו למעלה מ-500 אלף שקלים במטרה להפיץ 20,000 ספרי יהדות מחזקים של הרב זמיר כהן, הרב פנגר, הרב שלום ארוש, ספרי ילדים וספרונים מחזקים, בספריות עירוניות, בתי חולים, בסיסי צה"ל, ועוד מקומות בהם הציבור ייתקל בהם 'במקרה', יקרא ויתחזק. כעת מתברר כי בין היתר הם הגיעו גם למשרדי משרד התחבורה.

 

החלטה של רגע

אז איך הכל התחיל? איך בכלל חשבת על הרעיון?

"כבר כמה שנים שאני מחלקת לעובדים את עלוני השבת של הידברות בקביעות", מספרת מ', "אני רואה כל הזמן איך שאנשים נהנים לקרוא, ושומעת שהם מחכים משבוע לשבוע, זה נותן לי הרבה סיפוק. ואז, באחד הימים, ראיתי שמפרסמים באתר פרויקט של חלוקת ספרים. חשבתי בליבי: 'איזה מיזם מדהים, הלוואי שהייתי יכולה לעזור גם בזה'. כעבור זמן מה, גיליתי שמחפשים מקומות אסטרטגיים בהם אפשר להניח את הספרים. מיד חשבתי לעצמי שמשרד התחבורה, בו אני עובדת, יכול להיות אידיאלי לשם כך, אז פניתי לארגון וביקשתי לקבל חבילת ספרים".

מ' מציינת כי לאחר שהאחראים על הפרויקט ביררו שיש אישור מהמנהל ומהמקום ויודעים היכן להניח את הספרים, הם שיגרו משלוחן מיוחד שהביא אתו את חבילות הספרים.

"בהתחלה הנחתי את הספרים בספריה בלובי, אבל מהר מאוד הם החלו להיות מפוזרים ברחבי המשרד. אני יכולה לעבור בין החדרים ולגלות פה ספר ושם ספר, כולם בשימוש מתמיד... כמובן שהוספתי בתחילת כל אחד מהספרים דף מודפס בו כתוב שהספרים נתרמו על ידי הידברות, ושאין להוציאם כלל מרחבי הבניין".

מיהם בעיקר אלו שהספרים מגיעים לידיהם?

"יש כאן משרדים של משרד התחבורה, אנו מתעסקים הרבה בקבלות קהל, מתקיימות כאן גם לעתים קרובות הדרכות וסדנאות. כך שיש את העובדים הקבועים, אבל יש גם את אלו שבאים והולכים לצורך פגישות, וכדומה. הספרים משמשים את כל מי שנמצא פה, ולכן הצורך בהם כה רב".

ספרים שהם נכס

מ' מספרת כי הם קיבלו חבילת ספרים, כולם בשימוש מלא, אך יש גם כאלו שנדרשים באופן מיוחד, כמו הספר 'ארכיאולוגיה תנ"כית' של הרב זמיר כהן, ספר נוסף בנושא נישואין של הרב זמיר, וכן ספריו של הרב פנגר. "בדיוק לאחרונה מישהו סיפר לי שהוא רכש את אחד הספרים בעקבות כך שהוא קרא אותו אצלנו", היא נזכרת. "לא יאומן איזו היענות יש לכך".

נכון לשלב זה איש במשרד אינו יודע על כך שמ' היא זו שדאגה להבאת הספרים. "האמת היא שגם על העלונים מעטים הם אלו שיודעים שאני אחראית", היא מציינת. "אני חושבת שטוב שככה.

"ואגב", היא מוסיפה, "אני תמיד נמצאת בהתלבטות לגבי העשרת הספרייה. כי מצד אחד יש דרישה עצומה, וברור שככל שיהיו כאן יותר ספרים, כך יותר אנשים יתעניינו ויקראו. אבל מצד שני, אם יש יותר מידי זה עלול ליצור זלזול. בינתיים מתייחסים לכל אחד מהספרים כאילו הוא היה נכס ואנשים קובעים תורות כדי לזכות בו. טוב שככה. אני לא רוצה שהדבר הזה ישתנה".

תגיות:ספריםהידברותמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה