בריאות ותזונה

מצוננים? 7 סוגי אנטיביוטיקה מן הטבע, שגם אתם יכולים לנסות

אם גם אתם אינכם חסידים של תרופות כימיות כנגד תסמיני מחלות החורף - לפניכם שבעה סוגי אנטיביוטיקה מן הטבע שתוכלו לנסות כדי להתגבר עליהם בצורה טבעית 

אא

מצוננים? אם גם אתם לא נמנים על חסידי התרופות הכימיות שנמכרות בבתי המרקחת, ומעדיפים להישאר עם 'תרופות סבתא' - לפניכם שמונה פתרונות טבעיים שנחשבים ל'אנטיביוטיקה של הטבע'. 

הסוג הראשון והפופולרי ביותר הוא כמובן השום - שאותו תוכלו לקחת גם כמקדם בטיחות למניעת מחלות, זיהומים ווירוסים עוד לפני שהם מתפתחים בגופכם. רצוי להקפיד על צריכת שן שום טרייה לפחות מדי יום ושתיים לפחות כשמדובר בצינון ושאר מחלות חורף. ממחקרים עולה כי השום מועיל גם במקרים של כאבי ראש וסחרחורות שנגרמים על ידי צינון. 

השנייה שמככבת ברשימת האנטיביוטיקות הטבעיות היא החזרת שבין היתר מסייעת בשיפור זרימת הדם וניקויו מזיהומים וחיידקים. 

האקליפטוס אף הוא נחשב לאחד הפתרונות הטבעיים היותר טובים בכל מה שקשור להקלה על תופעה של צינון, חום וכאבי ראש - ובזמן שפעת טוב לשאוף אותו באמצעות אדים (קערה עם מים חמימים ובתוכם טיפות אחדות של שמן אקליפטוס, מגבת רטובה על הראש ולשאוף את האדים).

הבא ברשימה הוא חומץ התפוחים שאותו כדאי לצרוך במיוחד בעת צינון המלווה בכאבי גרון ושיעול, היות וידוע כי החומצה המאלית שבו 'מתמחה' בחיסול בקטריות וזיהומים. 

באותו אופן ניתן להשתמש גם בתמצית זרעי ענבים, אך אותה צריך לצרוך כשהיא מדוללת במעט מים. 

על אותו עיקרון של השום ניתן לצרוך גם את הבצל, שאף הוא בעל תכונות זהות לאלו של השום, ומסייע במאוד בכל מה שקשור לצינון ושיעול. אחת התרופות הטבעיות היותר מועילות לשיעול היא בצל קצוץ שהושאר לשעה ברבע כוס דבש. שתיית הנוזל שמתקבל מערבוב השניים הוא מתכון נפלא כנגד שיעול. 

נמשיך ברשימה ונציין גם את הג'ינג'ר שהוא שורש מדהים בפני עצמו, שתכונותיו הסגוליות טובות לריפוי של שלל תחלואים - החל מכאבי בטן, דרך זיהומים וכלה בתסמינים שונים של שפעת. 

תגיות:חורףשפעתאנטיביוטיקהצינוןבריאותמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה