זוגיות ושלום בית

שו"ת משפחה

מה לעשות כשההורים מתנגדים לחתונה עם ריקודים בהפרדה? ומדוע אישה שרוצה להימנע מכניסה להריון צריכה היתר מרב? שו"ת משפחתי

אא
שלום, כבוד הרב. אני ובן זוגי חוזרים בתשובה, והחלטנו שבחתונה שלנו יהיו ריקודים מופרדים וישיבה מעורבת. להוריי מאוד קשה עם החלטה זו. אמי מתעקשת לרקוד עם סבי בן ה-90, שיזכה לחיים ארוכים, וגם עם אבא שלי. האם יש מקום להקל? המשפחות חילוניות ואני חוששת ממצבים לא נעימים בחתונה. כל הניסיונות שלי לשכנע נחלו כישלונות.
 
שלום וברכה. אם החלטתם על פשרה עם המשפחה, ולהסתמך על המקלים לשבת במעורב, ורק לרקוד בהפרדה - הרי שברור שכולם יהיו שמחים ואפילו יתפעלו מאווירת הריקודים והשירה בקדושה. בוודאי שאינכם עוברים על כיבוד אב ואם, שהרי בחתונה מעורבת יש הכשלה באיסור ולא תתורו וכו', ובניית בית בישראל צריכה להתחיל בערב קדוש. מסירותכם בזה תועיל לקבל סייעתא דשמיא בילדים בעלי מידות טובות ויראת שמים. תסבירו להוריהם בדרכי נועם שהדבר יקר לכם, וששמחתם לא תהיה שלימה ביום גדול זה אם הריקודים יהיו באולם מעורב. אם הם יבינו שריקודים מעורבים יפגעו בשמחת ילדיהם ביומם הגדול - יקל עליהם לקבל את המצב. אם אימך מתעקשת לרקוד עם בעלה ואביה, תבקשי ממנה שתעשה זאת בפינה, ועל כל פנים לא בחלק של הגברים. בהצלחה, ושיהיה במזל טוב.
 
מדוע אישה שרוצה להימנע מכניסה להריון צריכה היתר מרב? הרי אף רב לא יכול להבין את תהפוכות הנפש של האישה וכמה זמן דרוש למנוחה כמו האישה עצמה.
שלום וברכה. הרב מדבר עם האישה, ועומד על המצב האמיתי בנפשה. שופט העומד מן הצד תמיד מיטיב לשפוט בצורה אובייקטיבית אם אכן שיקולי המניעה נכונים, כי האדם נוגע אצל עצמו, ולפעמים שיקולי נוחיות בלבד הופכים להיות לשיקולים כבדי משקל. לכן בהתייעצות עם רב מגלים את שורש העניין והסיבה האמיתית לרצון ההימנעות, מה שאין כך בהמלצות העובדים הסוציאליים.
תגיות:משפחהחתונה בהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה