תרבות יהודית

הצצה נדירה: סיפורי ילדותם של גדולי הדור האחרון

ספר ילדים חדש ומיוחד מאין כמותו, מציע לכם הצצה נדירה לילדותם של עשרה מגדולי הדור האחרון. אז את מי הציל החזון איש כילד; איך ניצלו בני משפחתו של האדמו"ר מסלונים בזכות ברכת שהכל, ובזכות מה הפסיק הרב עובדיה יוסף לעבוד כחנווני במכולת וחזר לישיבה?

אא

לא מזמן חיפשתי מתנה ראויה וחינוכית, בדמות ספר קריאה, עבור ילד בן עשר שיקר לליבי, ושבדיוק חגג יום הולדת והבטחתי להפתיע אותו עם מתנה לרגל המאורע. והבטחות, כידוע, חייבים לקיים... אבל מה קונים לילד שכבר יש לו הכל?

מאוחר יותר, כיתתי את רגליי במיוחד, לאחת מחנויות הספרים בעיר מגוריי ושוטטתי בין המדפים העמוסי כל טוב, כשעיני תרות אחר ספר ילדים מיוחד מספיק, עבור אותו ילד מיוחד שיקר לליבי כל כך. האמת היא, שחשבתי שמלאכת המציאה תהיה קשה בהרבה, אבל לשמחתי, לא חלפו יותר מחמש דקות בלבד, והאבידה נמצאה, ובגדול.

לנגד עיני ניצב כרך מהודר של הספר "הבן יקיר לי", שמלבד הכריכה הכל כך מרשימה שלו, אי אפשר שלא להתרשם מהמסר האדיר שהוא מנסה ללמד ילדים בגיל צעיר כל כך: ערכה של תורה. הספר, מגולל בעשרה פרקים, את סיפורי ילדותם של עשרה מגדולי הדור הקודם, ביניהם הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מרן הרב שך זצ"ל ואפילו החזון איש זצ"ל.

מהרגע שהתחלתי לעיין בו, פשוט ידעתי שכבר לא אוכל להשיב אותו למדף הספרים בחזרה, ומשכך, שמחתי לא ידעה גבול. מהרגע שהספר היה ברשותי, הדבר לו ציפיתי יותר מכל היה לראות את מבע פניו של אותו ילד, בשעה שיפתח את המתנה שכל כך חיכה לה.

התגובות לא איחרו לבוא. מאוד מהר הוא זיהה שמדובר בספר, ומיד שאל אם הבאתי לו ספר קומיקס, כמו שהוא אוהב. הסברתי שלא, ולרגע ראיתי אותו קצת מאוכזב, אבל מהר מאוד התחלפה לה האכזבה בשמחה עצומה, כשהוא פתח את העטיפה וגילה את הספר המרשים. מבע פניו עבורי באותו הרגע, היה האישור הכי גדול לכך שעשיתי את הבחירה הנכונה.

מאוחר יותר, תהיתי קצת יותר על היוצרים המוכשרים של הספר הזה, והתברר לי שמדובר בהוצאה לאור בשם "מכון תפוצה", שעוסקת בעיקר בתרגום והפצת ספרים בעלי תכנים יהודיים איכותיים בעיקר בשפה האנגלית, ובעיקר בחו"ל, אבל זוהי דריסת הרגל הראשונה (והמרשימה יש לומר) שלהם בארץ, עם הספר "הבן יקיר לי".

בתור אחת שמכירה כבר לא מעט ספרי ילדים, אוכל לומר שמדובר באחד הספרים המרשימים שיצא לי לראות. הציורים מרהיבי עין, בדיוק כמו שילדים אוהבים, ובכך גורמים שהילד לא יוכל להוריד את עיניו מהספר. גם התוכן עצמו – לא יסולא בפז. סיפורים מיוחדים ומרתקים, שבכוחם להחדיר בכל ילד שאיפות נעלות ואהבת תורה.

אז למרות כל הפיתויים והסכנות שסביבנו, כמה כיף לגלות, שלמרות הכל, אם באמת רוצים - לא קשה כל כך לחשוף את הילדים לתוכן יהודי איכותי אמיתי ומרגש. מומלץ בחום.

 

תגיות:תרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה