שבת

טל שגב: "השבת היום עבורי, היא ניקיון מהחול"

אחרי קריירה מוזיקלית ענפה כזמר, מעבד, מפיק ונגן מהטובים בארץ, טל שגב, 41, מוצא זמן לנוח. בראיון למדור "השבת שלי", הוא מספר על העונג שבשמירת השבת והזמן שכולו מוקדש למשפחה ולה'. אה, והוא גם מזמין אתכם שבת אם אתם רוצים

טל שגבטל שגב
אא

ספר קצת מה זה שבת בשבילך?

"השבת עבורי הוא יום קדוש שאין לו בן זוג. יום איחוד לבבות של המשפחה והקרובים, יום מחשבות וניקיון מהחול, ובעיקר השבת היום בשבילי - זה התיקון שלי. השבת היום לעומת העבר, היא הקדושה והרצון לשמור ולהבדיל אותה משאר ימות השבוע, להתפלל ולקרוא דברי קודש, ובעיקר לנסות להתייחד עם חמדת הימים וברית עולם עם אבינו מלכינו".

מה סדר היום שלך בשבת?

"זה מתחיל בקידוש וברכת המוציא, וכולם סביב השולחן. אח"כ דבר תורה מפי אבא שלי, ולמחרת כולם יחד: אשתי וחמשת ילדיי, עם תשומת לב מבחינתי לכל אחד וצרכיו, שלא תמיד מספיקים להגיע לזה בימי השבוע".

איפה אתה מתפלל בשבת?

"אני מתפלל בבית בדרך כלל, ומדליק נרות שבת עם מילים פשוטות ובקשות מאבינו שבשמיים, בעיקר בריאות ושנזכה לעשות את רצונו בשמחה".

שיר שבת אהוב במיוחד?

"לכה דודי".

אצל מי היית רוצה להתארח בשבת, ואת מי לארח?

"הייתי שמח להתארח במקום פשוט, אצל איזה צדיק נסתר שדוגל במוסר ובפשטות. לארח - כל מי שירצה, ובעיקר מי שלא מכיר את מנהגי השבת הבסיסיים, כי אני בעצמי קטונתי ובתחילת הדברים".

תגיד, מה מיוחד בשבת אצלך משאר ימי השבוע?

"הדבר הראשון שמסמל לי את מוצ"ש זו ההבדלה, ויש לי מנהג בד"כ לקרוא שלוש הלכות מספר מסוים. לכבוד שבת, אני משתדל להתלבש בבגדים לבנים, ולנעול נעליים שלא בשימוש בימי חול, ולקרוא יותר תהלים, מזמורים קבועים, ועוד בספרים אחרים שאני קורא בהם משבת לשבת. בערב שבת, אני נוהג לתת שוקולד לאשתי ולילדיי, או מאפה במילוי שוקולד, כדי להתחיל במאכל האהוב עליי ולתת מתיקות מיוחדת לכבוד השבת".

ולסיום, מה הדבר הראשון שאתה עושה במוצ"ש?

"הבדלה, ואומר שבוע טוב לאשתי וילדיי".

תגיות:טל שגבהשבת שלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה