אבולוציה

תיאוריה מופרכת למאבק בדת

לדידו של הפרופסור משה טרופ, לא רק שהכלים המדעיים אינם מוכיחים את תיאוריית האבולוציה - הם אף סותרים אותה, כפי שהוא מבאר בספרו "חידת הקיום". ולמה בכל זאת נוח לאנשים להתבצר בעמדתם?

אא

בימים אלו יוצא לאור (בהוצאה שנייה, מורחבת ומהודרת) ספרו של הפרופסור משה טרופ "חידת הקיום", ובו הוא פורך את תיאוריית האבולוציה באופן מתמטי, פיזיקאלי ובדרכים נוספות.

הפרופסור משה טרופ, חוקר במספר אוניברסיטאות ברחבי העולם בעברו, ואיש אוניברסיטת אריאל ומכללת תל חי כיום, קומם אנשי אקדמיה כשהוציא לאור את מהדורתו הראשונה של הספר שבו הוא מכנה את תיאוריית האבולוציה "תיאוריה מופרכת" ואת מאמיניה כמתבצרים בעמדתם בנחישות הזויה.

בספרו מבקש טרופ להבהיר לקוראים כי כדי להגיע למסקנותיו, בחן את הסוגיה על פי פרמטרים מדעיים המחייבים בחינה הסתברותית של כל תיאוריה, בעיקר כאשר אין עדויות ומדובר באירועים שהתרחשו בעבר, והמסקנה העולה היא שאין כל הסתברות מתמטית שיכולה לאפשר את קיום האבולוציה.

לדברי טרופ התיאוריה שהיתה לנחלתם של מיליוני בני אדם בעולם, נעדרת הסתברות כלשהי, החל מהתפתחות החומרים הפשוטים וכלה בחומרים המורכבים יותר, כך הדבר בסוגיית הופעת חי מרב-תאים וכן הלאה. טרופ מסביר כי ההסתברות שיתקיימו התפתחויות כבתיאוריית האבולוציה היא בהסתברות של אחד לעשרה מיליון.

בספרו מנתח הפרופסור טרופ לעומק את הטענות ופורך אותן אחת לאחת בדרכים מדעיות. לדידו רבים מהנאחזים בתיאוריה עושים זאת כחלק מתפיסה הדתית המחייבת בריאה על ידי בורא. את מציאות הבריאה בידי בורא התקשו לקבל, ומשום כך פיתחו תיאוריה שאינה עומדת בכל קנה מידה מדעי, והפכו אותה לתפיסה הגמונית שלטת. לדבריו ראשית התפתחות התיאוריה, מעט לפני דרווין, הייתה בתקופת המאבק בכנסייה ובתפיסותיה ולמעשה מדובר בחלק ממאבק זה.על אף הראייה המדעית המלווה את הקורא בספר, עדיין יוכל גם המעיין שאינו מצוי בעולם האקדמיה למצוא פרקים שלמים מובנים גם עבורו, כמו הקטעים המודגשים בתוך הפרקים שגם הם ערוכים באופן קל ונוח. כמו כן, עמודי הסיכום מבארים את הדברים באופן בהיר גם למי שאינו מצוי בפיזיקה ובחקר הטבע.

טרופ שולל את הניסיון ליישב בין פסוקי התורה לבין תיאוריית האבולוציה, משום שלדידו אין להעניק לה כל צידוק, שכן היא אינה הסתברותית ואינה ולחלוטין אינה מוכחת.

באחת הסוגיות בספרו, .

על התפיסה כי השכבות קיימות מאות מיליוני שנים מערער טרופ ומגדירה בלתי רלוונטית. זאת מאחר שהנתונים הנבדקים תלויים בין השאר גם בנתונים קוסמיים ובקצב ריאקציות שייתכן שהיה שונה בעבר מאשר כיום.

טרופ מתייחס גם לסוגיית הדינוזאורים ואומר כי הקביעה שמדובר ביצורים בני 65 מיליון שנים אינה מבוססת, שכן המדע אינו מתייחס לממצאים המוצגים במוזיאונים השונים בעולם המראים כי היו דינוזאורים שהיו חיים במקביל לקיומו של בני האדם.

לדעת טרופ הדינוזאורים בהחלט יכולים להיות היצורים שמקורם הוא כלאיים בין בעלי חיים בדור המבול, כפי שלמדו חז"ל, שפרע הקב"ה את דינם של עושי החמס בין האדם ובין בעלי החיים, והותיר מנגד את היצורים שברא מלכתחילה, ולהם התכוון בבריאת העולם.

תגיות:אבולוציהגיל העולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה