בריאות ותזונה

7 עובדות על התמר

הפרי הכי מתוק משבעת המינים לא משמין כמו שחשבתם (הרבה פחות מגלידה ושוקולד), מסוגל להקל מצבי דיכאון וחרדה, ובקרב הבדואים (הצורכים אותו בכמות גבוהה) כמעט ואין מחלות לב וסרטן. קבלו את התמר

אא

1. למרות שהוא מתוק מאוד, התמר דל שומן (פחות מ-0.5%), ועשיר ברכיבים תזונתיים. אם בוחנים את הפרי מול קינוחים אחרים כמו גלידה או שוקולד, מגלים שיש למתחרים אחוזי שומן גבוהים באלפי אחוזים (הגלידה) וכמות כפולה של קלוריות ל-100 גרם (השוקולד). במילים אחרות, אפשר ליהנות מהמתיקות של התמר גם ללא רגשי אשם. ב-5 תמרים (45 גרם) יש כ-115 קלוריות.

2. התמרים היבשים בריאים יותר מהפירות היבשים האחרים, ולו בגלל שאינם מכילים חומרים משמרים דוגמת סודיום בנזואט וגופרית דו חמצנית. הקירור בלבד מעניק לפרי חיי מדף ארוכים.

3. בתמר בשל יש כ-80% סוכר. בשאר יש חלבון, שומן ומינרלים שונים, בהם נחושת, גופרית, ברזל, מגנזיום, סידן, חומצות שומן, חומצות אמינו ועוד. בנוסף יש בתמר כמות גדולה של סיבים תזונתיים.

4. התמר מסייע לשלל תהליכים בגוף. הוא מנקה ומטהר מעיים, ומסייע לטיפול בברונכיט, דלקת שלפוחית השתן, כיבי קיבה, הצטננות, חום, שיעול, כאב גרון, בצקת ועוד.

5. מעניין לגלות שבקרב הבדואים, המתקיימים על צריכה גבוהה של תמרים, כמעט ואין שכיחות של מחלות לב וסרטן.

6. בתמר יש כמות לא מבוטלת של אשלגן, המשמש בוויסות כמות הנתרן בגוף למניעת התייבשות, בשמירה על רמת החומציות בדם, עידוד ייצור אינסולין, שמירה על פעילות הלב, הכליות, השרירים, מערכת העצבים ועוד. בנוסף מחזק התמר את המערכת החיסונית, ומסוגל אף להקל במצבי דיכאון וחרדה.

7. כמובן שהאדם מוצא שימוש נוסף לכל חלקי עץ התמר, מלבד אכילת הפרי עצמו: העלים משמשים כסכך בסוכות (גם אצל יהודים וגם בקרב נוודים במדבר), סנסיני התמר (שעליהם תלוי הפרי) משמשים לקליעת סלסלאות ולייצור מטאטאים, וגם לגזע יש שימוש: לאחר שתוכו מרוקן הוא משמש לבניין וקירוי, ואף כשוקת לצאן.

תגיות:תמרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה