מיסטיקה

סגולה מופלאה ובדוקה לבוקר ’תענית אסתר’, שאסור לכם לפספס

הספר 'קב הישר' (שחובר על ידי ר' צבי הירש קאיידנובר) מביא סגולה בדוקה שיש לעשותה בעלות השחר של צום 'תענית אסתר' אל תפספסו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל הפושט יד נותנין לו: בפורים, כשעם ישראל פושטים את ידם בתחינה לפני הקב"ה, הקב"ה לא משיב את פניהם ריקם ונותן לכל אחד כפי צרכו.

בזוהר הקדוש מובא שיום כפורים הוא כמו יום פורים והכוונה לכך היא שההארה שיש בשניהם – היא אותה הארה.

הספר 'קב הישר' (שחובר על ידי ר' צבי הירש קאיידנובר) מביא סגולה בדוקה שיש לעשותה בעלות השחר של צום 'תענית אסתר':

יש לקום בעלות השחר, ליטול ידיים היטב, לשים פרוטה לצדקה (כפי אשר מנדבכם ליבכם) ומיד לאחר מכן להדליק שני נרות נשמה שידלקו למשך 26 שעות: את האחד יש להדליק לכבוד אסתר המלכה, ואת השני לכבוד מרדכי היהודי.

לאחר הדלקת הנרות יש לומר את מזמור כ"ב בתהילים – "למנצח על איילת השחר" (יש אומרים שטוב לאומרו שבע פעמים), ולהתפלל לפני הקב"ה שזכות מרדכי ואסתר תעמוד לנו בעת הזו, לתת לנו את הישועה שאנו נזקקים לה.

כמה נקודות חשובות נוספות, שיש להתייחס אליהן:

  • הסיבה שאנחנו קמים בעלות השחר דווקא היא שאסתר המלכה שקולה ל'איילת השחר', וכן כי זמן 'עלות השחר' הוא זמן המסוגל לביטול גזירות.
  • את הצדקה טוב לתת במטבעות כסופים דייקא, היות ועל פי הקבלה – צבע הכסף הוא צבע של חסד, לעומת הזהב שהוא צבע של דין (ומזכיר למשל את חטא עגל הזהב).
  • על פי מה שמובא בספר 'ליקוטי הלכות' המיוחס לר' נחמן מברסלב – טוב להפריש מטבעות לקופת הצדקה כששתי הידיים אוחזות בהן, ובסדר הבא: ראשית להפריש מטבע אחת, ולאחר מכן את שאר המטבעות.
  • באותו יום ועד לאחר פורים, טוב להרבות בצדקה לעניים, ויש לתת צדקה לכל מי שפושט יד ומבקש זאת.
  • טוב לקרוא את ספר התהילים בכוונה, ולכוון על גאולה שלימה לעם ישראל בבחינת 'ונהפוך הוא', ושכל הגזירות והדברים הלא טובים שמרחפים על ראשנו – יתבטלו.

 

וזוהי לשונו של 'קב הישר' על סגולה זו: "יום זה הוא מסוגל מאוד שיקובלו תפילותינו בזכות מרדכי ואסתר, וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא - צריך להתפלל, ייקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר ויאמר תחילה מזמור כ"ב בספר תהילים. ודרשו רבותינו ז"ל דאסתר הייתה נקראה 'איילת השחר'. ואחר כך ישפוך שיחו לפני השם יתברך, ויבקש בקשתו, ויזכיר זכות מרדכי ואסתר אשר בזכותם ייעתר לו  הקב"ה. ויפתח לו שערי רחמים, ותקובל תפילתו ברצון".        

לבדיקת זמן עלות השחר במקום מגוריכם, לחצוכאן   

תגיות:פוריםסגולותתענית אסתררוחניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה