סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: מה איחל הרב יעקב אדלשטיין לעצמו?

בסוף השבוע האחרון איבד עם ישראל את הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, רבה של רמת השרון. סיפור מיוחד שמדגיש איזו דמות איבדנו

  • ל' שבט התשע"ז
הרב יעקב אדלשטיין זצ’’ל (צילום: Yaacov Cohen/FLASH90)הרב יעקב אדלשטיין זצ’’ל (צילום: Yaacov Cohen/FLASH90)
אא

פוסט שכתבה סיון רהב מאיר בעמוד הפייסבוק שלה מדגיש איזו דמות איבד עם ישראל בסוף השבוע שעבר.

"באחת בלילה הסתיימה ההלוויה של הרב יעקב אדלשטיין", כותבת רהב מאיר. "רבבות ליוו אותו למנוחות במסע שהחל בנתניה, עבר בבני ברק והסתיים בבית העלמין הקטן של רמת השרון, העיר שבה חי ופעל הרב עשרות שנים".

"בדרך לרכב נתקלתי בראש העיר של רמת השרון, אבי גרובר. הוא הראה לי את הפתק שכתב לו הרב במפגש האחרון ביניהם. ראש העיר הגיע לסוכתו של רב העיר בחג הסוכות. בחודשים האחרונים הרב כמעט לא דיבר, אבל ענה תשובות בכתב ידו למי שפנה אליו"

סיון מציגה את הפתק שהראה לה גרובר, ומוסיפה את ההסבר שקיבלה ממנו:

ההסבר שעומד מאחורי הפתק: ראש העיר שאל את הרב בעל פה: "מה אתה מאחל לעצמך?". הרב כתב בתגובה: "מה שחשוב לי שאוכל להמשיך לעזור לאנשים". אחרי המשפט הזה הוא כתב נקודה, אבל אז הוסיף לאחר רגע של מחשבה: "בלי טעויות".

"אדם חולה בן 92 שלא יכול לדבר נשאל מה הוא הכי רוצה, ועונה שהוא רק רוצה להמשיך להקשיב לצרותיהם ולשאלותיהם של אנשים, להמשיך לתת להם עצה טובה, ורק לא לטעות", מציינת רהב מאיר בהתפעלות.

"אחר כך גרובר שאל את הרב מה הוא מאחל לו, כראש עיר, והרב כתב לו: "לראש העיר, לתת הרגשה טובה לכל תושב ותושבת ולשמור על הניקיון בכל מקום ציבורי".

"אפשר להתפלא שזוהי התשובה של רב חרדי ליטאי", כותבת רהב מאיר, "אבל מי שהכיר קצת את הרב יודע כמה התשובה הזו מתאימה לו: שכל אחד ואחת ירגישו נוח, כי צריך קודם כל לתת יחס מכבד ואוהב לכל נברא של הקדוש ברוך הוא, וצריך לשמור גם על העולם שהוא ברא, ולהקפיד על ניקיון ואסתטיקה. חשבתי לעצמי שבטח בזמן כתיבת הפתק, ברקע, בסוכה של הרב, היו תלויים קישוטי הסוכה היפים והמיוחדים מעשי ידיו, שהעידו כמה יקר בעיניו גם ההיבט הזה".

הפוסט מסתיים במשפט שאמר הרב עצמו, לפני מספר שנים, בהלווייתה של רעייתו: "נפטר האדם שעורר בי יותר מכל יראת שמיים. את תמיד דאגת לאחרים יותר משדאגת לעצמך". רהב מאיר מציינת כי: "נדמה לי שבדיוק את שני המשפטים האלה – אומרים עליו כעת אלפי תלמידיו ואוהביו". יהי זכרו ברוך.

תגיות:סיון רהב מאירהרב יעקב אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה