חדשות כלכלה

סערה בכוס קפה: רשת קופיקס מעלה מחירים. כיצד מגיבים הלקוחות?

החל מהיום (ראשון) מחירי המוצרים ברשת קופיקס יעלו לשישה שקלים. את ההעלאה הסביר יזם הרשת בקושי לשמור על המחיר הקיים

קופיקס (צילום: פלאש 90)קופיקס (צילום: פלאש 90)
אא

רשת קופיקס, שחוללה רעידת אדמה כשהייתה ראשונה למכור קפה בחמישה שקלים, מעלה מחירים: החל מהיום (ראשון) מחירי הקפה ושאר מוצרי הרשת בכל 131 הסניפים יעמדו על שישה שקלים. יוצאים מן הכלל הם רשת הסופרים "סופר קופיקס", אשר בם כל המוצרים נמכרים בחמישה שקלים, וכרגע לא יתייקרו.

כוונתו של יזם הרשת, אבי כץ, להעלות את המחיר פורסמה בשבוע שעבר, ונומקה בקושי לשמור על המחיר הקיים. "ניסינו במשך תקופה ארוכה להילחם בכוחות השוק ולשמור על המחיר של חמישה שקלים", אמר, "אבל שכר המינימום עלה, שכר הדירה עלה, הארנונה, החשמל וחומרי הגלם התייקרו, ולא מתאפשר לנו עוד למכור במחיר הזה".

רשת "קופיקס", שנפתחה בסערה לפני שלוש וחצי שנים נהנתה מאהדת הלקוחות, שאהבו את הערעור על הלגיטימיות של המחירים הגבוהים שהיו נהוגים עד אז. כעת, עם ההעלאה של מחירי המוצרים, חלוקים הלקוחות בדעתם. חלקם טוענים כי מדובר בצעד מובן ומוצדק, וחלקם זועמים ומאיימים להפסיק את הקניות ברשת.

כתב "ידיעות אחרונות" יצא לסבב בין לקוחות "קופיקס" על מנת לשמוע את דעתם על הגימיק שערכה הרשת. חלק מן הלקוחות חושבים כי "לא צריך לעשות דרמה מתוספת של שקל". לדבריהם, הרשתות האחרות גובות מחירים הרבה יותר גבוהים, ותוספת של שקל לא ישנה את המשמעות. לדבריהם, יש לקבל את השינוי בהכנעה ולקוות שהמחיר לא יטפס שוב בעוד כמה חודשים.

לקוחות אחרים, לעומת זאת, זועמים וטוענים כי מדובר בהונאה. "אני לקוח קבוע, ועכשיו אני חושב להפסיק לקנות כאן", אמר אחד מהם. "זה לא בסדר. "אני לא מקבל את ההסברים שלהם שהעלויות עלו. לאט-לאט מעלים מחירים בלי שאף אחד ישים לב, ויש לי תחושה שזה יעלה עוד". לקוחות נוסיפ טענו כי  "חמישה שקלים זה סכום עגול, מטבע אחד. עכשיו לך תחפש בארנק עוד שקל. זו חוצפה. הרשת עשתה עלינו ניסיון, התפרסמה במחירים הזולים, ועכשיו הם מעלים את המחיר". לקוחות נוספים טוענים כי העלאת המחיר רק תפגע ברשת. "חמישה שקלים זה מחיר מאוד פרקטי. אתה משלם במטבע אחד. עכשיו כשהמחיר עלה לשישה שקלים זה כבר הרבה פחות אטרקטיבי", אמר אחד מהם.

האם "קופיקס" תרוויח מהעלאת מחירי מוצריה? ימים יגידו.

תגיות:קופיקסקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה