חדשות יהדות

מדהים: מדוע הורה הגר"ח קנייבסקי לראש הכולל, לנסוע לצפת במקום לחו"ל?

ראש כולל הגיע לגר"ח קנייבסקי בבקשה לברכו לקראת נסיעה לחו"ל, לצורך גיוס כספים לאברכים. אלא שתגובתו של הגר"ח קנייבסקי, הפתיעה אותו: 'סע לצפת במקום לחו"ל', אמר הרב, ולמרות הקושי שבדבר – ראש הכולל החליט להישמע לו. ומה קרה בסוף?

אא

ממופתיו של הגר"ח קנייבסקי, כפי שמובא בעלון 'דברי שיח': ראש כולל שאמור היה לנסוע ביום ראשון האחרון לחו"ל, לטובת גיוס כספים לאברכים, פקד את ביתו של הגר"ח קנייבסקי במוצאי שבת, על מנת להתברך מפיו שהנסיעה תעבור בהצלחה.

להפתעתו, תגובתו של הגר"ח קנייבסקי הייתה קצת שונה משציפה לה. "למה לצאת לחוץ לארץ?", שאלו הגר"ח קנייבסקי. תגובה זו הותירה את ראש הכולל במבוכה רבה, שהרי רגעים ספורים קודם לכן, חזה במו עיניו בראש כולל אחר שביקש את ברכת הרב מאותה סיבה בדיוק, ואכן זכה שהגר"ח יברכו ב'ברכה והצלחה'.

ראש הכולל החליט להתעקש, והסביר לרב כי הוא נוסע לחו"ל היות ונקלע לחובות גדולים, והוא אינו רואה שום עצה אחרת כיצד לצאת ממצב זה. "אם כן, סע לצפת במקום לחו"ל", יעץ לו הגר"ח קנייבסקי.

"לצפת? מה פתאום לצפת?", הרהר ראש הכולל בינו לבין עצמו, אך הודה לרב ויצא מן החדר.

בחוץ פגש את ידידו, והחליט לספר לו את דברי הגר"ח. בתגובה, נכנס הידיד אל הגר"ח עם ראש הכולל, פנה אל הרב ואמר לו: "כבוד הרב, האיש הזה חייב הרבה כספים, הוא חייב לנסוע לחו"ל". אבל הגר"ח לא שינה את עצתו: "אם אתה רוצה תיסע, אבל אני נתתי ברכה על נסיעה לצפת".

למרות הקושי והטרחה שבדבר, ראש הכולל החליט להישמע לעצת הרב: הוא ביטל את הטיסה המתוכננת למחרת היום, והזמין שבת נופש בצפת. לאחר השבת, ביום ראשון בערב, נשאר בעיר והתפלל בבית הכנסת 'צאנז'. לאחר מכן למד במשך כל היום, עד שהעייפות עשתה את שלה והוא נרדם על השולחן והתעורר ב-22:00 בלילה.

"היהודי הגיע עם שני צ'קים חתומים, סך כל הסכום הנדרש לכיסוי החובות"

אז ביקש להתפלל ערבית, אבל היה עליו להמתין עד 23:00 למניין. לאחר התפילה, התוודע לאחד המתפללים – יהודי אמריקני אמיד. השניים התיידדו, וראש הכולל החליט לספר לו את דברי הגר"ח קנייבסקי.

הוא כמובן השיח זאת לתומו, אך היהודי האמריקני הבין מיד את הרמז ושאלו לכמה כסף הוא נזקק. ראש הכולל נקב במספר מסוים, והיהודי הבטיח לבדוק מה הוא יכול לעשות. הם נפרדו, לא לפני שקבעו להיפגש באותו בית כנסת ביום שלמחרת.

או אז הגיע היהודי עם שני צ'קים חתומים, והגישם לראש הכולל ששמח לגלות כי מדובר בכל הסכום הנדרש לכיסוי חובותיו. ואיך הגיב הגר"ח קנייבסקי כשהובא לפניו המעשה? "מי ששומע ומאמין, ה' עוזר לו", אמר הצדיק.

תגיות:חו"להגר"ח קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה