חדשות בעולם

מרגש: התרסק עם מטוסו, כדי שלא לפגוע בילדים

הטייס היהודי, יעקב יצחק רוזנברג, ריסק את מטוסו אל תוך היער, כדי שלא לפגוע בילדים ששיחקו במגרש סמוך. השבוע הוא קיבל תעודת הוקרה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

תעודת הוקרה מיוחדת ניתנה השבוע ליעקב יצחק רוזנברג – יהודי חרדי ממונסי, אשר משרת במשמר החופים של ארצות הברית. רוזנברג זכה לתעודה ואף לעיטור כבוד הודות לכך שלפני שנה בדיוק הוא הציל את חייהם של ילדים רבים, וזאת בזמן שחירף עבורם את נפשו.

הדבר קרה כאשר רוזנברג היה בטיסה מבצעית מטעם משמר החופים מעל נהר ההדסון. במהלך הטיסה הוא זיהה תקלה במנוע ופקחי נמל התעופה הנחו אותו לנחות במגרש משחקים סמוך. אלא שברגע האחרון הוא הבחין בכך שבמגרש משחקים ילדים. הוא ניסה לאותת להם לעזוב את המקום אך הם לא הבינו, והוא, בהחלטה של רגע, החליט לרסק את המטוס אל היער הסמוך, למרות שידע שבכך הוא מסכן את חייו. המטוס אכן התרסק ורוזנברג נפצע באורח קשה.

במשך ימים ארוכים התנודד רוזנברג בין שמיים לארץ, ולאחר מכן הוא החל להתאושש ואף עבר תהליכי שיקום. השבוע שב רוזנברג למקום האירוע יחד עם אנשי המשטרה ואליהם הצטרפו גם חלק מהילדים שהיו במגרש באותו זמן. טקס מרגש התקיים במקום ולרוזנברג הוענקה תעודת הוקרה.

מנהל משמר החופים הסביר: "מקרה כזה שאדם מוכן לוותר על חייו כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע הוא דבר נדיר ביותר, ולכן הוחלט להעניק לטייס עיטור מיוחד".

אולם רוזנברג מצדו השיב: "אני לא גיבור, גם גיבור לא יכול להציל עצמו מהתרסקות הקב"ה הוא זה שעשה לי נס ונשארתי בחיים". הוא גם הודה לעם ישראל שהרבה עבורו בתפילות.הציבור נקרא להמשיך להתפלל לרפואתו השלמה והמלאה של יעקב יוסף בן לאה רחל.

תגיות:התרסקותמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה