חדשות בארץ

חוף נפרד ל... פלסטינים

האם בראשון לציון יוקצה חוף נפרד לתושבים המגיעים מהשטחים? על פי הצעתו של חבר המועצה ייתכן שהדבר יקרה, אך העירייה מכחישה: "זוהי הצעה פוגענית וגזענית"

אא
הציבור שומר המצוות בארץ, כבר נלחם מזה זמן רב כדי לזכות לחופי ים נפרדים, אלא שכעת מתברר שייתכן שעומד להיות מוקצה חוף נפרד דווקא ל... פלסטינים.
 
את הרעיון, הנשמע לכאורה כהזוי, העלה מאיר עקיבא - חבר מועצה בעריית ראשון לציון מטעם סיעת ש"ס. בדבריו הוא ציין: "אני יודע שחלק מהתושבים יגידו שאני גזען, אבל חלק אחר יגיד שאני דווקא שפוי. שווה לי להגיש הצעה שהיא מעט גזענית, אבל היא תדאג לציבור שלם".
 
הסיבה שבשלה הוא בחר לצאת בהצעתו זו, הגיעה לאור העובדה שבמשך השבועות שחלפו מאז תחילת עונת הרחצה, החלו להגיע לחופי ראשון לציון אוטובוסים עמוסים בתושבי השטחים אשר ביקשו ליהנות ולרחוץ בים. עקיבא הסביר כי בשל המצב הביטחוני הלא פשוט יש מתושבי העיר שחוששים לרחוץ עם התושבים הללו באותו חוף, ועל כן הוא הגיש את הצעתו המפתיעה -  להקים עבורם חוף נפרד.
 
בעריית ראשון לציון נשמעו השבוע תגובות אמביוולנטיות להצעה הנועזת. היו שטענו כי מדובר בהצעה גזענית ופוגענית שאין מקומה בעיר כמו ראשון לציון, אך לצד זאת היו גם שציינו כי ייתכן שההצעה במהותה הגיונית, אך בכך שמקצים לפלסטינים חוף נפרד, הרי שכביכול מעניקים להם פרס, ואין כל סיבה לזכות אותם בשל העובדה שתושבי העיר חוששים מפניהם.
 
כך או כך, עושה רושם שההצעה עתידה להיגנז. מה עוד שהעירייה בעצמה מסרה בתגובה: "אנחנו מציעים שלא להתייחס ברצינות לכל הגיג של חבר מועצה מהאופוזיציה. ההצעה גזענית ואין לה מקום בראשון לציון".
 
גם ראש המטה למאבק בגזענות, עו"ד נידאל עותמאן, הגיב על הדברים: "זוהי הצעה מקוממת, מעוררת סלידה וחשוכה של חבר מועצת העיר ראשון לציון. סלקציה לא חוקית ולא מוסרית על רקע גזעני, היא תופעה שנלחמנו בה בשנים האחרונות בכל דרך אפשרית, אך כשהצעה כזו מגיעה לשולחן רשות מקומית או משרד ממשלתי וציבורי כלשהו - הרי שמדובר בעליית מדרגה מדאיגה במיוחד".
תגיות:חוףפלסטיניםראשון לציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה