חדשות יהדות

המוות הקליני של הרצל ביטון: "ראיתי את הוריי ז"ל"

הרצל ביטון, הנהג שזכה להציל את חיי נוסעיו, מספר על המוות הקליני שחווה. "הודיעו לי שזה לא הזמן, שיש לי עדיין תפקיד בעולם הזה"

אא

הרצל ביטון (55) הוא נהג אוטובוס 'דן', שזכה להציל את חיי נוסעיו מפיגוע דקירה. תוך שהוא פצוע ושותת דם, נאבק ביטון במחבל והמשיך בנסיעה.

במהלך הפיגוע, ספג ביטון דקירות רבות בכל חלקי גופו, והוא הובהל לחדר הניתוחים כשהוא מורדם ומונשם. כאן קרה האירוע, החוויה הרוחנית שהפכה את עולמו. בראיון מרגש ל"בקהילה", מספר ביטון על המוות הקליני שחווה מיד לאחר הפיגוע, כשהיה במצב אנוש.

"הייתי ללא הכרה", הוא משחזר, "אבל אני זוכר הכול. אני זוכר איך נכנסתי למנהרה חשוכה, מנהרה כמו מנהרת הכרמל, ארוכה מאוד וחשוכה ובסוף אור צהוב גדול. אני נכנס, והנה מולי אני רואה את אבא ואמא ז"ל, ולידם את סבא שלי הקדוש. אני בחיים שלי לא ראיתי את סבא רבי מסעוד בן שבת זצ"ל – רק שמעתי עליו ועל גדולתו וצדקותו, והנה הוא כאן מולי ואני מתרגש. אני רוצה להגיע אליהם, לאבא ואימא, והם אומרים: 'לא, לא, אל תגיע'. עמד שם אחי הגדול יעקב ז"ל, ראיתי אותו כמו שזכרתי אותו אז. והוא אמר לי בכעס: 'אבא ואימא אמרו לך לא להגיע לפה, תחזור לשם, אל תגיע עוד, לא הגיע הזמן'.
 

"המשכתי ללכת אליהם והם דוחפים אותי  החוצה. אמרתי להם: 'למה אתם עושים לי את זה?', ואז אני רואה את אחי שמשון ז"ל, והוא אומר לי: 'הרצל תחזור, עוד לא הגיע הזמן, יש לך ילדים, יש לך אישה, הם צריכים אותך'. אני מסרב והוא ממשיך: 'אתה גם הבטחת שתטפל לי בילדים שלי, חיתנת את הבן שלי שחר, גם את הילדים שלך צריכים לחתן. תחזור לשם, עוד צריכים אותך'.

והמונולוג המעניין בין החיים והמתים נמשך: "אמרתי לו: 'אבל מה אעשה שם לבד?' הוא אמר לי 'אני אהיה איתך'. בכיתי ואמרתי לו: 'עזבת אותי, אני לבד', והוא אומר לי: 'תחזור לשם, תתחזק'. באותו רגע חשתי שעמדתי להחזיר את הנשמה שלי לבורא העולם, אבל משמים הודיעו לי שזה לא הזמן. יש לי עדיין תפקיד פה בעולם. חזרתי לחיים. הייתי במצב אנוש וקשה מאוד, אבל ברוך ה' התאוששתי".

מיד שהתעורר ביטון סיפר לבני משפחתו על החוויה שחווה, וחייהם השתנו. "הבית שלנו היום זה מהדרין. שומרים שבת ללא פשרות. היום אני מקורב מאוד לרבי ישראל מלכה מבת ים, ממנו אנו שומעים שיעורי תורה רבים. כך גם לרב לוגאסי ולרב מרדכי דרעי. יש לי בן שסיים עתה התמחות במשפטים, מאז שהתאוששתי אנו הולכים יחד לבית הכנסת כל יום, וכך כל המשפחה התחזקה.

"היום יש לי שליחות, לספר את הסיפור שלי ולקדש שם שמים. אין לי ספק שרק בזכות זה, ובזכות סבי הקדוש, זכיתי להישאר בחיים וזכיתי שעל ידי יינצלו נפשות כה רבות. איש מהנוסעים – תודה לקדוש ברוך הוא - לא נפגע. אולי זה היה התיקון שלי, להיות על האוטובוס ולעזור לנוסעים, אבל הגיבור האמיתי הוא בורא עולם, אני הייתי רק השליח".

צפו בראיון המרגש ורווי האמונה:

תגיות:הרצל ביטוןמוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה