חדשות יהדות

אביחי שנטי: "אני יהודי בגוף של מוסלמי, ורוצה לגדל את ילדיי כיהודים"

בפוסט מרגש בפייסבוק, הצליח אביחי שנטי - ערבי שנמצא בתהליכי גיור - לגעת בליבם של אנשים רבים, לחזק אותם ולגרום להם לתחושת אמפתיה וחיבה כלפיו. מדוע? קראו בכתבה שלפניכם

אא
תוך 13 שעות בלבד מרגע שפורסם, הצליח הפוסט הזה בפייסבוק לגרוף אלפי צפיות ולייקים - לא בכדי.

אביחי שנטי הוא ערבי שנמצא בתהליכי גיור, וכשקוראים את הדברים שהוא כותב בפוסט הזה - קשה להישאר אדישים: "נתחיל בזה שאני ערבי בגוף של יהודי, ונמצא בתהליכי גיור. לפני שאני מתחיל בסיפור הקשה שלי, אני חייב לציין שאני בא ממשפחה ערבית תומכת. אני לא שונא ערבים, ממש לא. אני אוהב ערבים... אבל ערבים כמוני, שחושבים נכון כמוני. שחושבים בדיוק כמו כל היהודים, כמו כל אדם נורמאלי ששונא שנאת מוות את מי ששונא אותו, ששונאים את הטרוריסטים או כל גוף אחר שמפריע לנו להתקיים יחדיו. 

"לדעתי, כל אחד שחי במדינה הזו חייב לשנוא את כל מי שמעז לפגוע בנו. ובנו, הכוונה היא לכל עם ישראל, ללא יוצא דופן. אנחנו פה אחד למען מטרה אחת, ומי ששכח את זה - מקומו לא במדינת ישראל. יהיה אשר יהיה - יהודי, מוסלמי, נוצרי וכדומה. זו מדינת היהודים וכולנו צריכים לכבד אותה, כמו שהיא מכבדת את כולנו, ללא יוצא דופן. 

"כולם מכירים אותי כערבי ואוהבים אותי כערבי, את זה אני רואה ומרגיש בכל רמ"ח איבריי. החלטתי להתגייר - לא בשביל שיאהבו אותי, אלא בשביל עצמי. אני בא ממשפחה ערביה שגדלה עם יהודים כל חייהם. תמיד הייתי גאה להיות חלק מהעם המוסרי והאציל הזה - העם היהודי. העם שסבל כל כך הרבה, העם שכולם מנסים להביס, עוד מתקופת התנ"ך. ולמרות הכל, העם הזה ממשיך להיות סבלני, חזק ומצליח. ותמיד, אבל תמיד, עוזר לכל מי שרק צריך או מבקש את חסותו. 

"אחרי שגדלתי אתכם, היהודים, הבנתי עד כמה אני רוצה להיות חלק מהארץ הקטנטונת הזו, עד כמה אני רוצה לקום כל בוקר, להניח תפילין, להתפלל, ללכת לבית הכנסת. אני רוצה שהילדים שלי יגדלו כיהודים, עם מסורת של עם אציל וסלחן, של העם שאני וכל משפחתי גאים להיות חלק ממנו. התאהבתי בעם הזה".

בנקודה זו פונה אביחי אל עם ישראל, במטרה לוודא האם יקבלו בזרועות פתוחות, או שמא ידחהו כלאחר יד. 'אני לא אשקר שאני מפחד, ואני לא מתבייש לומר שאני חייב תמיכה וחייב לראות את הפרגון שלכם, כדי להרגיש נכון עם גילוי הלב שלי', כתב. 

תגיות:גיורמוסלמיםניצוץ יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה