שנת שמיטה

"אסונות מתרחשים בסוף שנת שמיטה" – האמנם?

העיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה" פרסם כתבת ענק על המשברים הכלכליים שמתרחשים במוצאי שנות שמיטה. ומה אומרים חז"ל על מוצאי שביעית?

אא

שנת השמיטה תשע"ה כמעט מסתיימת וההודים בלחץ. העיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה" פרסם השבוע כי בתום כל שנת שמיטה יהודית מתרחש אסון בעולם, וכי הדבר מעסיק מאוד את השווקים הבינלאומיים.

בעיתון פורטה מהותה של מצוות השמיטה: שמיטת הקרקעות והכספים, והוסבר כי "מדובר בשנה האחרונה במעגל של שבע שנים בלוח השנה היהודי". עוד נכתב בעיתון כי "בסוף שנות השמיטה הקודמות אירעו משברים כלכליים גדולים בעולם".

בין האסונות הכלכליים שהתרחשו בסוף שנות שמיטה נמנים קריסת הבורסה בוול סטריט ב-1987, אסון התאומים ב-2001 ופשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה, של חברת "האחים להמן", ונפילת מדד הדאו-ג'ונס ב-2008.

'גורם לאנשי עסקים בכל העולם לדאוג''. (מתוך ''טיימס אוף אינדיה'')'גורם לאנשי עסקים בכל העולם לדאוג''. (מתוך ''טיימס אוף אינדיה'')

מלבד ההודים, אנשים רבים בעולם: בארה"ב, בבריטניה וביפן עסוקים בנושא זה. לפי מדידות 'גוגל טרנדס', בארה"ב ובקנדה ישנה התעניינות שיא בחיפושים אחר המילה 'שמיטה' באינטרנט. מנכ"ל אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בהודו התראיין בעיתון שלא לייחוס, והסביר את הדאגה מתום השנה היהודית הקרבה ובאה: "בהתחשב במצב הנוכחי של השוק, אי אפשר פשוט להתעלם מהשמיטה ולהמשיך הלאה". כדוגמה הוא ציין את המשבר הכלכלי שפוקד בימים אלו את סין, "שהתרחש", לדבריו, "ימים ספורים לאחר תחילת החודש האחרון של שנת השמיטה". 

כיהודים, אנו אמונים על דבריהם של חז"ל: "במוצאי שביעית בן דוד בא". (סנהדרין צ"ז). מוצאי שנת השמיטה הינה זמן מסוגל להבאת המשיח. אמנם, בגמרא מצוינת שאלתו של אחד האמוראים: "והרי הרבה שמיטות עברו, ובן דוד לא בא?" אלא שסוף שנת שמיטה הינה זמן מסוגל לגאולה, אם יזכו ישראל.

הלוואי ונזכה, שבמוצאי שנת השמיטה הנוכחית, בן דוד יבוא ויגאלנו.

הרב אלי עמר בהרצאה על שנת השמיטה:

 

תגיות:שנת שמיטההודואסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה