האם זה נחשב לשון הרע??<

  • ט' אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, קראתי מאמר עם דברים קשים שפרסם אדם מזכה הרבים ושאלתי היא האם זה נחשב לשון הרע? ואלו הדברים: "תשובה למדומיינים מעמי הארץ בברסלב חב"ד(חלק מדומיין ) וכל הזרם הדתי לאומי שכולם מאלו דוגלים בהחטאת הרבים האחידה הזאת שאני מוכיחה תשובה למדומיינים מעמי הארץ בברסלב חב"ד וכל הזרם הדתי לאומי שכולם מאלו דוגלים בהחטאת הרבים האחידה הזאת שאני מוכיח מדברי גדולי ישראל וחז"ל קראו: חובה לקרוא מאמר זה ..הוספתי חומר רב שתדעו להזהר ממחטיאי הרבים שלא ירדימו אותכם ותאבדו חיי הנצח כמובן האזהרה רק נגד המדומיינים בזרמים הללו שאני מזכיר כאן ולא נגד הזרם כולו למעט הזרמים הדתי לאומי והרפורמי והקונסרבטיבי שהם עבודה זרה בשיתוף ממש פסקו כל גדולי ישראל ויש לרחוק מהם כמו מאש !!!שלא תלמדו ממעשיהם הרעים..!! וכך מעמי הארץ גם מהזרמים הלגיטימים בחב"ד וברסלב שמפרשים דברי רבותיהם היפך ההלכה לכפירה ממש ואפיקורוסת כפי שיוכח במאמר זה (כמובן לא כולם) לצערי הרב נתקלתי בהרבה עמי הארץ בברלסב וחב"ד לא כולם כל עוד הם לא אומרים דברים שמנוגדים לשולחן ערוך כמו חלק רב שם מעמי הארץ...שמבלבלים בשכל מושגים שהם לא מבינים בהם ולא קראו ולא שנו ...וכבר נהיו למומחים וחולקים על גדולי הראשונים כרבינו בחיי ורבינו יונה וגמרות מפורשות ודברי נביא מפורשים כפי שתראו בהמשך...אז כל עוד הם לא מהמדומיינים שם, אז אין בעיה איתם אבל אם הם אומרים דברים שמנוגדים לשולחן ערוך כפי שתראו כאן אז הם בגדר מחטיאי הרבים פוסק רבינו בחיי בספרו היקר חובות הלבבות וכך גם פוסק רבינו יונה ואז כמובן יש לרחוקמ מהם שלא ללמוד מההבל שלהם ..שכן העם גם כן נענש ששמע לנביאי השקר ובדורנו רבני שקר ...שמרדימים את העם מלעשות תשובה שלימה...כך אומר הנביא ירמיהו...ואני מביא לכם את צילום דבריהם ראו בעצמכם ותזהרו ממחטיאי הרבים הללו שעושים בלבול מהתורה כאילו זה סלט ועל כך חרב הבית ...שבבל החריבה אותו אומר המרש"א כי העם היו מבולבלים ועשו בול להיפך מה שצריך, ממתי שצריך כפי שחלק ממדומיינים אלו עושים כמוכח כאן במאמר זה ...פשוט שהעם בילבלו ולא נשמעו לגדולי ישראל שמהם אני מביא הדברים ואף חלקו עליהם ושמעו לנביאי השקר שאמרו בול להיפך מגדולי ישראל בדיוק כמו בדורנו !!!..וכל החולק על גדולי ישראל הללו שאני מביא כחולק על השכינה הקדושה!!! כי זה הלכות בלי מחלוקת !! והוא כקורח ועדתו שחלקו על משה רבינו ממש אומרים חז"ל !!..והתורה לא השתנתה ולא תשתנה לעולם !!! ועל טעות זאת מתו תנאים קדושים וצדיקי עליון שגם הם טעו אומרת הגמרא שלא הוכיחו את הרשעים בעם ..כי חשבו שזה לא יעזור להוכיחם ולכן גזירה טובה נהפכה עליהם לרעה והם נהרגו ראשונים !! על שלא הוכיחו !!!כמוזכר במסכת שבת דף נ"ה עמוד א' שאני מביא אותה בהמשך ...והטיעונים שלהם שלא צריך להוכיח את העם והעם סבל הרבה וזה דור רגיש ולא בנוי לשמוע תוכחות וכו...ועוד כאלו הבלים ...זה בדיוק היה טיעון מי ששמע לנביאי השקר כולל צדיקים גדולים כמו צדקיהו המלך שהיה מלך צדיק וקדוש ונכשל בנביאי שקר לכן נענש בעונשים קשים משל איוב !!...וכך טוענים בדורנו רבני שקר וכל מיני עמי הארץ ששומעים להם או שמפרשים דברים של גדולי עולם בניגוד לעמדת גדולי ישראל והגמרא ..(בדרך כל בחלק מהחסידויות נמצאת תופעה זאת של להפך הדברים במיוחד אלו שלא השאירו רב חי כמו בברסלב וחב"ד וכמובן שהרוב שם בסדר ולא מדומיינים..רק אלו שלא שואלים רבנים צדיקים מגדולי ישראל שלא שייכים לחסידות שלהם ולכן טועים שמפרשים מדעתם הרפה שהיצר הרע שולט בה ..ודי קל לטעות כי כבר אמרו חז"ל שההבדל בין גן עדן לגהינום דק כחוט השערה !!! ואלו לא למדו ולא שנו כך שבידוע נכשלים ולכן חולקים על גדולי עולם ומשוכנעים שהם צודקים!! וטוענים גדולי עולם טעו או שדבריהם כבר לא אקטואליים לדורנו וזה בול טענת הרפורמים ימח שמם) ובזרם הדתי לאומי שמדברים דברים מהמותן בלי שלמדו השולחן ערוך או גמרות ואומרים דברים של מה שנוח להם למצוא חן בעיני כולם ונלחמים בתלמידי החכמים והתורה והם ממש זרם מוקצה !! של חינוך שעטנז פסקו כל גדולי ישראל..הם אומרים דברים שמנוגדים לתורה ולשולחן ערוך(ובשל כך הוחרמו הזרמים הללו או חלקם על ידי גדולי ישראל שחשבו שהם כתות שמטעות את העם) ואחד ולתמיד החלטתי להביא האמת שתדעו ולא תיפלו בשטויות שמפרשים שם עמי הארץ את דבריו לדוגמא של רבי נחמן מברסלב מבלי שהם מבינים למה התכוון ...ומוציאים את דבריו לכפירה חס ושלום בגדולי ישראל ובשולחן ערוך ובגמרות המפורשות בעניין זה ובתורה ובנביאים כפי שתראו ראיות שדבריהם שמפרשים את דברי רבי נחמן הם הבל ממש...מהתשובה תבינו על מה הגבתי : וזה מה שכתב הבחור וזה לא פעם ראשונה שחסידי ברלסב כותבים דברי הבל הללו ונלחמים במי שמביא את דברי גדולי ישראל שהם היפך מה שהם מפרשים את כוונת רבי נחמן לשיטתם הקלוקלת (שבודאי רבי נחמן לא התכוון לחלוק על השולחן ערוך וגדולי עולם חס ושלום בהלכות שאין עליהם מחלוקת): "רבי נחמן כותב שעדיף לא להוכיח אדם ברע שלו עדיף למצוא נקודות טובות בכולם וכוח הטוב להוציא שאדם מהרע" תשובתי : אח יקר ואהוב ..זה טעות של חלק מעמי הארץ וחסידי ברלסב רבים,(לא כולם חס ושלום יש שם גם צדיקים וישרים ותמימים כמובן השם ישמרהם ויחייהם) שמטעים אחרים בבורתם המשוועת כי לא למדו השולחן ערוך ..ושלא מבינים דבריו של רבי נחמן מברלסב שהוא התכוון שאתה מדבר עם השם חפש על הרשע נקודות טובות לשפוט אותו לכף זכות וכך תחוש עליו בליבך ...אבל שאתה מדבר עם העם זה מצווה להוכיח אותם בדרכי נועם ואהבה וזה מצווה שאין עליה מחלוקת שחובה להוכיח את העם שנאמר הוכח תוכיח את עמיתיך ולא תשא עליו חטא ומי שלא מוכיח נענש ונתפס על כל פשעיהם של אלו שיכל להוכיח שנאמר מי שיכל להוכיח את אנשי ביתו ולא הוכיחם נתפס עליהם ואת אנשי עירו נתפס עליהם וכו..וזה הלכה בלי מחלוקת ולכן ברור שרבי נחמן לא התכוון לעבור על ההלכה חס ושלום כי הוא אמר שחובה לשמור את כל השולחן ערוך!!! לכן כל פרוש של דבריו שמנוגד לשולחן ערוך ברור שלא לכך התכוון !!! שכן כוונתו כנראה ..שמדברים עם הקב"ה חייבים ללמד זכות על כולם כולל הרשעים וכך גם בלב שלנו ללמד עליהם זכות ולרחם עליהם שיזכו לשוב בתשובה שלימה ...למעט המינים והאפיקורסים כמו שהם בתפילת 18 שאנו מתפללים לאובדנם..(שהם אל תינוק שנשבה ובדור זה כמעט כולם למעט ראשי הערב רב שבשלטון הם תינוק שנשבה לדעת חלק גדול מהפוסקים כמו החזון איש ולכן מצווה ללמד זכות עליהם בלב ומול השם יתברך ולזה כוונתו של רבי נחמן מברלסב )אבל חוץ מאלו חובה ללמד זכות על כולם ולעניות דעתי מוכרח שלכך התכוון רבי נחמן שבטח לא יכול לחלוק על גמרות מפורשות ועל השולחן ערוך ואין מי שיכול לחלוק עליהם כי אחרת דבריו יהוו דברי כפירה ממש!! חס ושלום וזה לא ניתן לייחס לו .. וזה ברור בנביאים ובכתובים ועוד וזה הגיון לכל בר דעת כי אם לא תוכיח האדם והוא יאבד את חיי הנצח בגלל זה כי נשאר בכסילותו ובחטאיו והכל כי לא הוכחת אותו והוא לא ידע כמה חמורים מעשיו הרעים ולכן לא תיקנם האשמה היא רק על מי שידע את האמת ולא הוכיח אומרים חז"ל וכך כתב השם יתברך בנביא יחזקאל בפרק ג' וכאן דברי השם ומי יעלה על דעתו שרבי נחמן התכוון לחלוק על דברי השם הכה ברורים !!! חס ושלום קרא שתדע כי הרבה קוראים דבריו של רבי נחמן ומפרשים הדבר בשכלם הדל ולא יודעים שהם עוברים על השולחן ערוך ועל הגמרות המפורשות בנושא ועל דברי הנביאים שזה ממש מצווה מפורשת שנאמר הוכח תוכיח את עמיתיך ולא תשא עליו חטא כי החטא אתה נושא אותו אם לא הוכחת ועל כך חרב הבית השני אומר רבינו יונתן אייבשיץ זצוק"ל כי לא הוכיחו אחד את השני ועל כך מתו הצדיקים ראשונים בפרעות ראה מסכת שבת דף נ"ה עמוד א.. קרא דברי הנביא יחזקאל בשם השם יתברך אליו:" וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר. יז בֶּן-אָדָם, צֹפֶה נְתַתִּיךָ לְבֵית יִשְׂרָאֵל; וְשָׁמַעְתָּ מִפִּי דָּבָר, וְהִזְהַרְתָּ אוֹתָם מִמֶּנִּי. יח בְּאָמְרִי לָרָשָׁע, מוֹת תָּמוּת, וְלֹא הִזְהַרְתּוֹ וְלֹא דִבַּרְתָּ לְהַזְהִיר רָשָׁע מִדַּרְכּוֹ הָרְשָׁעָה, לְחַיֹּתוֹ--הוּא רָשָׁע בַּעֲו‍ֹנוֹ יָמוּת, וְדָמוֹ מִיָּדְךָ אֲבַקֵּשׁ. יט וְאַתָּה, כִּי-הִזְהַרְתָּ רָשָׁע, וְלֹא-שָׁב מֵרִשְׁעוֹ, וּמִדַּרְכּוֹ הָרְשָׁעָה--הוּא בַּעֲו‍ֹנוֹ יָמוּת, וְאַתָּה אֶת-נַפְשְׁךָ הִצַּלְתָּ. כ וּבְשׁוּב צַדִּיק מִצִּדְקוֹ וְעָשָׂה עָוֶל, וְנָתַתִּי מִכְשׁוֹל לְפָנָיו הוּא יָמוּת: כִּי לֹא הִזְהַרְתּוֹ, בְּחַטָּאתוֹ יָמוּת, וְלֹא תִזָּכַרְןָ צִדְקֹתָו אֲשֶׁר עָשָׂה, וְדָמוֹ מִיָּדְךָ אֲבַקֵּשׁ. כא וְאַתָּה כִּי הִזְהַרְתּוֹ צַדִּיק, לְבִלְתִּי חֲטֹא צַדִּיק--וְהוּא לֹא-חָטָא: חָיוֹ יִחְיֶה כִּי נִזְהָר, וְאַתָּה אֶת-נַפְשְׁךָ הִצַּלְתָּ. {פ}" וזה דבריו של רבינו יונה :"מי שאינו מחזיק מחלוקת על המתייצבים בדרך לא טוב ומושכי עוון הוא יענש על פשעיהם וכל חטאותיהם " אז חס ושלום רבי נחמן מברלסב יחלוק על רבינו יונה ? על השולחן ערוך? וגם אם היה חולק לא היינו שומעים לא כי עדיפים לנו דברי הגמרא והראשונים על דברי אחרונים ...מה גם שבטוחני שלא חלק כי רבי נחמן הורה שלא לפרש את דבריו בשום דרך שחולקת על השולחן ערוך וזה פשוט ולכן חובה שלא התכוון לפירוש שמפרשים עמי הארץ בברלסב את חלק מדבריו ..וזה בעיה שאין רב חי שידריך אותם והם מפרשים מדעתם ואפילו הרבנים שם ברובם משובשים שמפרשים בצורה כזאת ומטעים את ההמון ולכן עשו עליהם חרם גדולי ישראל..ולחדד ההוכחות שזה דברי חז"ל קרא אח יקר וכך מביא האורחות צדיקים שהיה קודש קודשים בהלכות שאין עליהם מחלוקת שיש חובה למחות ויש חובה להוכיח ומי שלא עושה זאת הוא נתפס על פשעם וזה בניגוד לפירוש של חלק קטן מעמי הארץ בברסלב ובזרמים הדתיים הלאומיים ובחלק מחב"ד שמפרשים מדמיונם את הגמרות בניגוד לשולחן ערוך ועל כך החרימו אותם גדולי ישראל כי דבריהם הביאו לשיבושים קרא דבריו הברורים של אורחות צדיקים: השישי - מי שיש בידו למחות ואינו מוחה, ואינו נותן לב על מעשה החטאים - זה הדבר קרוב לחניפות, כי הם החוטאים חושבים: כיון שאינם מוחים בידינו ואינן מקנטרים אותנו, כל מעשינו הם טובים. ונצטווינו לבער הרע מקרבנו, שנאמר: "ובערת הרע מקרבך" (דברים יג, ו). ואמרו רבותינו זיכרונם לברכה (שבת נד, ב): מי שיש בידו למחות על אנשי בתו ואינו מוחה, נתפס על אנשי ביתו; באנשי עירו ואינו מוחה, נתפס על אנשי עירו; בכל העולם כולו ואינו מוחה, נתפס על כל העולם כולו, שנאמר: "וכשלו איש באחיו" (ויקרא כו, לז) - ודרשו רבותינו זיכרונם לברכה: איש בעון אחיו. ואמרינן: מלמד שכולן ערבים זה בזה (סנהדרין כז, ב). השביעי - הרואה את אנשי מקומו עם קשי-עורף, ואומר בלבו: אולי לא יקשיבו אם אוכיחם, ועל-כן הוא מונע מלהוכיחם - גם זאת חטא, ועונו ישא, כי לא נסה להזהיר ולהוכיח אולי ישובו, ועל זה נענשו צדיקים גמורים בחורבן הראשון. אבל אם הדבר גלוי וידוע לכל, ונבחן ונחקר כי החוטא שונא מוסר, ולא ישמע למוכיחיו, על זה נאמר: "אל תוכח לץ פן ישנאך" (משלי ט, ח). ואמרו: כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע (יבמות סה, ב). ואמרו: מוטב שיהיו שוגגין, ואל יהיו מזידין (שבת קמח, ב). השמיני - השומע מדברי לשון הרע או נבלה, או יושב בסוד משחקים ובוזי תורה ומצוות, ויודע שהם קשי-עורף ולא יקבלו תוכחה, על-כן הוא שותק - גם זה ייענש, כי היה לו לענוש אותם, שלא יאמרו כי הוא כמותם שהוא מודה בדבריהם, כי הוא חייב לגעור בהם לתת גדולה לתורה ולמצוות, ולקנא לכבוד הצדיק שהרשיעו. וזה הוא נענש כששומע דבריהם הרעים תמיד והוא אינו יכול לענותם תמיד. ודבר זה מפורש בדברי שלמה עליו השלום: "אל תקנא באנשי רעה, ואל תתאו להיות אתם. כי שד יהגה לבם, ועמל שפתיהם תדברנה" (משלי כד, א-ב) - רוצה לומר, שתישא חטאתם כי תשמע דבריהם תמיד ותהיה כמחריש. " עד כאן דברי האורחות צדיקים וכאן דברי הגמרא המפורשים שמי שלא מוכיח יענש וימות ראשון לפני הרשעים על שלא הוכיחם!!! על חובת זיכוי הרבים והוכחת הרשעים והטועים והעונש שנענשים הצדיקים שיכלו לזכות את הרבים ולא מזכים שיכלו להוכיח ולא מוכיחים קראו מדבריו של הרב אורי זוהר שליט"א שמביא את הגמרא בכתבה שפורסמה עליו בעיתונות החרדית כפי שפירסמתי אותה בעבר: ״הרב זוהר: "אומר לך מה שאני רגיל להביא בנושא. הגמרא בשבת נ"ה עמוד א', מגלה לנו גילוי נורא על האחריות שיש לשומרי התורה על עוברי עבירה. הגמרא מספרת שרב זירא אמר לרב סימון למה איננו מוכיח את בני ריש גלותא, השיב לו: 'יודע אני שלא ישמעו לי'. אמר לו: 'אף על פי כן. כפי שאמר רב אבא אמר רבי חנינא 'מעולם לא יצאה מדה טובה מהקדוש ברוך הוא ונהפכה לרעה חוץ מהדבר הזה' דכתיב: "ויאמר ד' אליו עבור בתוך העיר, בתוך ירושלים, והתלית תיו על מצחות האנשים הנאנחים והנאנקים על כל התועבות הנעשות בתוכה וגו'". אמר לו הקדוש ברוך הוא לגבריאל 'לך ורשום על מצחן של צדיקים תיו של דיו שלא ישלטו בהם מלאכי חבלה ותיו של דם על מצחן של רשעים'. אמרה מידת הדין לפני הקדוש ברוך הוא: 'רבונו של עולם מה נשתנו אלו מאלו?' אמר לה: הללו צדיקים גמורים והללו רשעים גמורים. אמרה מידת הדין לפני הקדוש ברוך הוא: 'היה להם למחות ולא מיחו'. אמר לה: 'גלוי וידוע לפני שלא היו מקבלים מהם'. אמרה מידת הדין: 'אם לפניך הם גלויים, להם מי גלוי! והיינו דכתיב: זקן בחור ובתולה טף ונשים תהרגו למשחית, ועל כל איש אשר עליו התו אל תגשו, וממקדשי תחלו". "זו אולי הגמרא המטלטלת ביותר שלמדתי מעודי! אחרי שהקב"ה מעיד שאלה הם צדיקים גמורים ואלו הם רשעים גמורים, ובכל זאת הראשונים שנהרגו היו הצדיקים על שלא יצאו להוכיח את הרשעים ופעם אחת בכל הבריאה שגזירה טובה נהפכה לרעה! "שאלתי כמה תלמידי חכמים, איך צריך להבין את הגמרא? הרי בגמרא כתוב שאישה שנדרה נדר ובעלה הפר את הנדר והיא לא ידעה מכך ועברה על הנדר, היא לא צריכה כפרה וד' יסלח לה. למה? בגלל שבמציאות לא עברה עבירה! אם כן, למה כאן הצדיקים כל כך נענשו, הרי אמנם הם לא ידעו שהתוכחה שלהם לא תישמע, אבל במציאות הקדוש ברוך הוא מעיד שהרשעים לא היו שומעים לתוכחה, נמצא שבמציאות הצדיקים לא עברו עבירה. אם כן, למה הם נענשו? מה זה שונה מאישה שחיללה את נדרה ולא ידעה שבעלה הפר אותו? "רואים כאן עד היכן מגיעה התביעה על צדיקי אותו דור שלא חשו את הערבות על כלל ישראל. ערבות אין פירושה ש'אני אחראי על כך שפלוני לא יעבור עבירה'. ערבות היא שכאשר פלוני עובר עבירה, משמע שאני הוא העובר את העבירה!.. ולכן זה גרם שבמקום תיו של הבדלה בין צדיקים לרשעים, לא היה שום הבדל והשתוו רחמנא לצלן לעונש החמור שפקד אותם". הרב פרידמן: הערת ביניים: בדיוק אותה נקודה שמענו ממרן ראש הישיבה שליט"א כאשר נשאל מדוע הוא מכתת רגליו חרף זקנותו וחולשתו לכל העולם כולו רק כדי לחזק יהודים?! הוא הביא את דברי תנא דבי אליהו (פי"א) על סנהדרין שהיו נתבעים על כך שאינם מוכיחים את ישראל, לפי שהיה להם לסנהדרי' גדולה לילך ולקשור חבלים של ברזל במתניהם ולהגביה בגדיהם למעלה מארכובתיהן ויחזרו בכל עיירות ישראל יום אחד בלכיש, יום אחד לבית א-ל ויום אחד לחברון ויום אחד לירושלים וכן בכל מקומות ישראל.״ עד כאן מהכתבה וכך כותב המהר"ם שיק בפירושו למסכת אבות (סוף פרק א'): "רבן שמעון בן גמליאל אומר על שלשה דברים העולם קיים על האמת ועל הדין ועל השלום, שנאמר אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם.- הנה רבן שמעון בן גמליאל אסף בקיצור כל דברי אבותיו, שהלל היה מזהיר אותנו על השלום(לעיל במשנה י"ב), ורבן גמליאל בן בנו הזהיר אותנו על האמת (כדפרשתי לעיל משנה ט"ז) ושמעון בנו על הדין... ולדעתי נראה שבא ללמדנו ג"כ במה שמנה את השלום בסוף, אף שהלל אבי אביו הזהיר אותנו בזה במוקדם, מזה נלמד כי כעת המון עם ובפרט בעתים הללו סוברים שהכל תלוי בשלום, ואפילו מרשעי ארץ לא יפרדו מחמת השלום, וזה שקר והבל יפצה פיהם. כמו שכתוב בזכריה (ח' י"ט) והאמת והשלום אהבו, שרק עם האמת ג"כ יכול להתקיים עם השלום יחד אז בודאי מחוייבים אנו לקיים את השלום. אבל אם יש לחוש שע"י השלום יחלש האמת דהיינו התורה הקדושה וגם האמונה אז בודאי אסור לנו לקיים את השלום, כי האמת דהיינו תורתנו הקדושה והאמונה בודאי קודם אלף פעמים לשלום. וזה בא ג"כ להודיע לנו התנא: "על שלשה דברים העולם קיים, דהיינו אם יכולים להתקיים תלתא ביחד-[ואם לא] אז יתקיים תחילה האמת והדין ולא השלום. ולכן נקט השלום באחרונה". ע"כ. וז"ל מרן ה"חפץ חיים" במכתב גלוי שכתב (מכתבי הח"ח, מכתב י"א):"מכתב גלוי: שמעתי כי בעתון מאמענט נדפס מאמר מכותב אחד שמתפלא עלי איך לא נזהרתי במכתב מחאתי בדבר הרבנות בוילנא, באיסור לשון הרע ומחלוקת והלבנת פנים, אשר הנני בעז"ה עוסק בזה כל ימי חיי, ואשר גם עתה בודאי נזהרתי בזה. גם הוציא מזה משפט שקר ומעוקל כי לא מדעתי נעשה זאת ובהשפעת אחרים עלי נעשה, ע"כ הנני מודיע בשער בת רבים, שבמקום הריסת וחורבן הדת- נעשה כל זה כהלכה כאשר ביארתי במחאתי, מצוה רבה וחובה גדולה לעשות כל מה שביכולת כדי לתקן הדבר לגדור גדר ולעמוד בפרץ ואין בזה שום חשש איסור. ופליאה לי על כל גדולי ישראל המחשים בזה ואינם יוצאים במחאה גלויה". ע"כ. ועיין בספר "חפץ חיים" בכלל ב' סעיף י"ב שהאריך לבאר גודל האיסור להלעיג מדברי הדורש בביהכנ"ס ובסוף דבריו כתב בהגהה דכל דבריו הם בתנאי שלא נתערב בדברי הדרשן דברי אפיקורסות, אך אם יש בדבריו אפיקורסות כתב ה"חפץ חיים" שבאיש כזה אין אנו מדברים והפנה לכלל ח' סעיף ה' שם כתב וז"ל: "אבל אותן האנשים שמכירם שיש בהם אפיקורסות, מצוה לגנותם ולבזותם בין בפניהם ובין שלא בפניהם בכל מה שהוא רואה עליהם או שומע עליהם" [ועיין במה שהביא בביאור הלכה בפתיחת המשנה ברורה (ריש סי' א' ד"ה הוא כלל גדול בתורה וכו') בשם ספר החינוך וז"ל "ובכלל אפיקורסות הוא כל מחשבות זרות שהם הֵפֶךְ דעת התורה"]. ובספר "אור לציון-מוסר" [מאמר ו'] כתב מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול וז"ל: "ואין צריך לומר שאסור לדבר על אף תלמיד חכם אלא אם כן חכמים קבעו שדעתו פסולה". וכך כותב רב הגאון הרב אייל עמרמי שליט"א שתדעו אין אהבת חינם גדולה יותר ממי שמוכיח את העם לשם שמיים שיעשו תשובה ולא יאבדו וההיפך עם מי שלא מוכיח ועדו מעיז פנים ומוכיח את המוכיח שאין מחטיא הרבים גדול ממנו קראו דבריו : האם ייתכן שאדם ישמור תורה ומצוות כל ימיו ובסוף יתברר לו שעבד את השטן ומה שחשב זה מצווה זה היה עבירה ולהיפך..? וכיצד להנצל מכך שלא יהיה עמלנו לריק? תשובה חשובה שכדאי לקרוא לכל יהודי ויהודייה ועל מנת יותר להבין הדברים אני מביא דבריו של הרב הגאון ששיבחו אותו גדולי ישראל כרב צדיק וישר שאומר אמת שהיא דעת גדולי ישראל קראו דבריו שמסבירים הדברים הכתובים כאן: וכך כתב הרב הגאון אייל עמרמי שליט"א בתשובה בעניין ראשי הדתיים הלאומים : “. לגופו של עניין, להרבות אהבת ישראל וללמד זכות על עם ישראל הם מהדברים החשובים ביותר ביהדות, אבל בתנאי שעושים אותם בגדרים הנכונים, שכל עבודת ה' היא מדויקת להפליא, וסטיה של מילימטר שמאלה או מילימטר ימינה, הופך דבר מצווה לעבירה קשה, שאמרו חז"ל, אין בין גן עדן לגהינום אלא חוט השערה, אין בין בהמה כשרה לבהמה טרפה אלא שיעור מילימטר בין נשחט חציו של קנה ו-ושט לבין נשחט רובו. ולכן להרבות אהבת ישראל עפ"י גדרי רבותינו הוא רק בהרבות תוכחה לעם ישראל, כי "נאמנים פצעי אוהב, ונעתרות נשיקות שונא", אדם שאוהב את אשתו או בנו ורואה את בנו שהולך ליטול בידו כוס משקה ולתומו חושב שהוא משקה פטל טעים, אבל בתוך הכוס יש חומר רעיל כגון "אקונומיקה", האם הוא יצעק לעברו מה אתה עושה או שיאמר לו, "לא נורא תשתה, יום אחד ניקח אותך למיון ונעשה לך שטיפת קיבה", העיקר שתהיה נחמדות ואהבה בינינו. דעי לך ביתי, לראות אדם עובר על התורה זה חמור ומסוכן יותר מאשר אדם השותה לתומו כוס אקונומיקה, ומי שאוהבו באמת "שִׁחֲרוֹ מוסר", "מוכיח אדם אַחֲרַי, חן ימצא ממחליק לשון", ורק אדם שמוכיח את ישראל כמו שעשו כל הנביאים, הוא באמת אוהב ישראל, לו באמת אכפת מהנצח ומהנשמה של החוטא, הוא האוהב האמיתי. לטענה שגם לציונות הדתית יש נקודות טובות, בודאי גם לאנשים השפלים ביותר בהיסטוריה, גם כן היו נקודות טובות [לצורך הבנת העניין אני משתמש בדוגמא זו ולא שאני מדמה אותה לציונות הדתית], היטלר ימח שמו, היה אדם נחמד ואיש משפחה, ודאג לכלבו בכל ליבו ונפשו, הוא היה אדם מעניק אוהב וסימפטי, כך לפי הספר "עמוד האש", ובכל זאת איש מעולם לא דיבר על הדברים הטובים שבו, כי הרע שיצא ממנו כיסה בהרבה יותר את דבריו הטובים, וכך כל האנסים והרוצחים ויש"ו הנוצרי, שהיה יהודי, ולמד בישיבה של ר' יהושע בן פרחיה, ובכל זאת מעולם לא דיברו על נקודותיו החיוביות, כי הרע היה גדול יותר, כך עושה כל שופט ומחנך כשבא לפניו אובייקט או סקטור שגורמים להרס וכליון.” ועוד הוסיף הרב עמרמי: "..הציונות הדתית מלמדת הרבה דברים טובים שאותם ינקו מהקדושה ומהתורה, כגון דרך ארץ וסובלנות, אבל שיטת עבודת ה' שלהם היא שיקרית מיסודה, היא בזיוף האמת של התורה, וידוע שכמה שהזיוף דומה יותר למקור כך השקר גדול יותר, ולראיה ראי את תנועת "בני עקיבא", המחברת קודש וחול, בנים ובנות באיצטלה של תנועת נוער דתית הכפופה לה' ולתורתו. לכן אין לדבר על דבריה הטובים של תנועה שהוציאה כל כך הרבה שקר לעולם, אותו שקר שנותן לגיטימציה לעבוד את ה' ולפסוח על 2 הסעיפים, גם ללכת לבית הכנסת וגם ללכת לקולנוע....” ועוד הוסיף הרב עמרמי:"על אלו שרואים בלימוד התורה כערך עליון, אבל לא מיישמים את מצוותיה, על אותם אנשים נאמר "כל הלומד תורה ואינו מקיימה, נח לו שנהפכה שלייתו על פניו ולא יצא לאויר העולם", ולקיימה פירושו את כולה, כי "ארור האיש אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשותם". ולסיום! תמיד נמשיך בהרמת התורה ואמיתותיה, ונשפיל אנשי השקר כל ימינו, כי כך ציוו אותנו רבותינו, "קרא בגרון אל-תחשך, כשופר הרם קולך; והגד לעמי פשעם, ולבית יעקב חטאתם" ישעיה נ"ח ” א.כאן בצילום המצ"ב ההוכחה מרבינו בחיי שמי שלא מוכיח נחשב למחטיא הרבים ונסגרים בפניו שערי התשובה קראו ותחרדו ותדעו שיש הרבה שמפרשים את התורה בדיוק כמו שפירשו אותה נביאי השקר ועל זה חרב הבית!! כותב רבי יונתן אייבשיץ ב. וכאן בצילום השני המצ"ב כותב רבינו יונה שמי שאינו מחזיק במחלוקת על המתייצבים על דרך לא טוב ומושכי העוון ,הוא נענש מפשעיהם לכל חטאותם,ועובר בלאו שנאמר ולא תשא עליו חטא זה מרבינו יונה שער ג אות נט ענ. המצווה וזה מגדולי הראשונים ולכן כל מי שחולק עליו ואומר אחרת הוא נביא שקר או רב שקר ולכן מוכרח ששום רב לא יגיד דברים שהפוכים להלכה שאין עליה מחלוקת !!! ואנוכי הקט מוסיף שנבין מכאן כמה תהיה תביעה על כולנו להציל את אחינו הטועים ותועים באפלה וכמה מצווה להציל ולזכות את הרבים בהפצה של דיסקים וספרים !!! וגם את חייכם אתם מצילים שהרי יתבעו מאיתנו בבית דין של מעלה למה התקמצתנם על איקס ש״ח לספר שיכולתם להציל דרכו עוד ועוד מאחיכם ואחיותכם האהובים ? העדפתם תאוות ??! העדפתם להיות קמצנים ולקנות מותרות ולא ריחמתם על אחיכם ?!! גם אנו לא נרחם עליכם יגידו לנו ...חס ושלום בבית דין של מעלה .כמו שעל התנאים לא חס הקב”ה והענישם קשות על שלא הוכיחו את העם שחוטאים אז מה נגיד אנחנו הקט עבד לעבדי השם האמיתיים ערן בן עזרא נ.ב על שלא הוכיחו חרב הבית והיום אנו צמים וכדי שזה לא יקרה שוב אני מוכיח ומזהיר ואת נפשי אני מציל, ובתקווה את נפשות מי שיש לו שכל בראשו ולא עבר שטיפת מוח קשה מדיי לחלוק על גדולי עולם ההלו שאני מצטט כולל הגמרות המפורשות" אודה לך על התשובה יואב

תשובה

קשה לי מאוד לקרוא את כל האריכות הדברים ולכן לא אוכל לחוות דעה.

קראתי את תחילת הדברים והוא מדבר למדומיינים ולכן אני מניח שהוא לא מדבר לאף אחד כי אף אחד לא מרגיש מדומיין אבל לא יכולתי להתאמץ לקרוא את כל דבריו ועל כן לא אוכל לחוות דעה בעניין


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה