מזל רע אצל משפחה,

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, מתעוררת בי התחושה כי הפסוק "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה" - מתקיים במשפחתי. בכל הקשור לזיווג, פרנסה ומזל תמיד קורה משהו, נכשלים, נפרדים. אין מזל, אין הצלחה, אין זוגיות. הכל רע וקשה. יש כבר יותר מדי מקרים קשים שאני במצב של ייאוש, כמה השם יכול להכות בנו? האם ישנו משהו שניתן לעשות לטהר אותנו מכל הקשיים האלו? אני ממש אשמח לקבל תשובה מכוונת. שיהיה לך בשורות טובות.

תשובה

שלום וברכה,

הפסוק "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה" (ירמיהו לא, כח), המבטא תרחיש שהאבות חטאו והבנים נענשים. מבואר בתלמוד (ברכות דף ז עמוד א), שזה דווקא אם הבנים ממשיכים בדרכם הרעה של האבות. אבל אם הבנים אינם אוחזים מעשי אבותיהם בידיהם, בוודאי שלא יענשו בעונש האבות. וכן כתב הרד"ק על פסוק זה.

ולכן, גם אם המקרים הרעים שבמשפחה באים בעקבות חטאי הדורות הקודמים -מה שאינני בטוח בזה כלל- עליכם להיטיב דרככם, ולחזור בתשובה שלימה, ובעזרת השם תתבשרו בבשורות טובות.

יתכן, ש"מזל המשפחה" הוא קשה. וגם כאן הפתרון הוא בשמירת תורה ומצוות, כמו שאמרו חז"ל (שבת דף קנו ע"א): "אין מזל לישראל", ופירשו המפרשים (רש"י ותוספות שם), שעל ידי תפילה וזכות גדול אפשר לשנות את המזל.

יותר נראה לי, שחוסר ההצלחה של כל אחד זה משהו אישי. ועליכם להתחזק בתורה ובמצוות ובמעשים טובות, להגברת המזל. ואין לך דבר מגביה את המזל יותר משמירת שבת, צניעות וקדושה.

יהי רצון שמזלכם יעלה מעלה מעלה, ויפתחו לכם שערי הצלחה, שערי פרנסה, שערי זיווגים, וכל טוב.

בברכה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה