האם צריך לקיים את כל 613 המצוות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1.האם צריך לקיים בעולם הזה את כל 613 המצוות, (נראלי ששמעתי פעם שאם הנשמה לא עושה את כל המצוות היא חוזרת בגלגול כדי להשלים את המצוות שהיא לא עשתה) ומה אם מצוות שלא מזדמנות? גירושין,שילוח הקן סופר סתם,שחיטה וכו׳? 2.אם הציבור התחיל שמע ישראל לפני ואני קצת אחריו יש לומר אל מלך נאמן? 3.לא תאור נשיא בעמך חל גם על שמעון פרס?ומה זה תאור? 4.״וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך״למה מתחילים דווקא עם היד?(שזה כנגד הלב ומקום התאווה)מן הסתם התורה לא סתם רשמה קודם ״ידך״(יכולים להבין מזה שקודם הרגש ואח״כ השכל,שכמובן התורה מחנכת ההפך)קשה לי להבין את הסדר בפסוק,אולי תעזרו לי 5. מה המקור ל613 מצוות? כי הרי כל הלכה שמבצעים זה גם מצווה אז יוצא שיש אלפי מצוות יותר מ613? למה אומרים דווקא 613? 6.אם אכלתי בשר והתפניתי לאחר הארוחה או לאחר שעתיים-3,מה הטעם לשמור 2-3 שעות/6 שעות? 7.אם יש לי הרבה עוונות צניעות(פגם הברית) ,יש טעם לתפילות?לבטחון ב-ה׳ וכו׳?

תשובה

שלום וברכה

1. כשם שיש לאדם רמ"ח איברים ושס"ה גידים גשמיים, כך גם יש לאדם איברים רוחניים וכולם צריכים לקבל את ההשפעה על ידי קיום המצווה הנוגעת להם ועל כן על כל אחד ואחד חובה לקיים את כל המצוות כולם.

אמנם יש מצוות רבות שאין לנו את היכולת לקיימם בפועל ויש לזה כמה עיצות בספרים הקדושים איך מקיימים אותם בפועל ואחד מהם על ידי לימוד הלכות המצווה. ב' בהקפדה יתירה על קיום מצוות השבת ששקולה ככל המצוות או ציצית הדבר נחשב כאילו קיימנו את ככל המצוות כל זמן שלא באה לידנו דבר מצוה ולא קיימנו אותה.

2. לא אומרים.

3. שמעון פרס אין לו כלל דין נשיא בדיני התורה.

האיסור הוא לקלל כל אדם ולאו דווקא נשיא. אלא שנשיא והוא מלך או ראש הסנהדרין יש לאו נוסף.

4. רק מי שושמר את ידו מעשות רע יכול לשעבד את מוחות ואת שכלו. מי שחוטא חטאים רבים ולא שומר עצמו מתאוות ליבו יבוא לכפירה רח"ל על ידי רוח הטומאה הסובבת עליו.

5. יש תרי"ג מצוות בתורה ומתוכם משתלשים הרבה פרטים במצווה. כגון מצוות תפילין שמתוך מצוות התפילין משתלשלים אלפי פרטים  והלכות כך גם בשאר המצוות.

6. סיבת השמירה של שש שעות היא לא מפני התערבות בבטן אלא כמבואר

7. בוודאי. על ידי המצוות והתפילות וכו' תזכה לרוח טהרה שתביא אותך  לתשובה ולזהירות מחטאים ותזכה לשוב בתשובה שלימה ולתקן לגמרי את כל העבר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה