האם מותר לשנות שם ושם משפחה רק בת"ז או חייב בבית הכנסת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב.שמי איציק/יצחק ואני בן 40 צפיתי בהרצאה בנושא שמות. רציתי לומר שנולדתי בשם "יצחק אוחנונה" בהיותי בן 20 שיניתי בת.ז לאיציק אוחנה. ולאחרונה שיניתי שוב בחזרה את שמי הפרטי מאיציק ליצחק ואת שם משפחתי ל"בן יוסף" על שם אבי ז"ל דהיינו לאבא שלי קראו יוסף. חשוב לי להדגיש שאת כל הפרטים הנ"ל שיניתי תמיד רק במשרד הפנים ומבלי להתייעץ עם אף אחד. לפי הסרט בנושא שמות אני מבין שהדבר צריך להיעשות בבית כנסת ובאופן מסויים. בהתאם לזאת יכול להיות שאין לכל העניין משמעות - האומנם? שאלתי בעצם היא האם לשנות שוב בחזרה לשם משפחתי המקורי או האם להשאיר את השם הנוכחי "יצחק בן יוסף" ? ובנוסף במידה וכן האם עלי ללכת לבית הכנסת ולברך על השם החדש. אני מוכרח לציין שמאז ששיניתי את שמי אין בכלל ספק שמשהו אצלי השתנה בחיים. אני מרגיש שהושפע עלי שפע של רוחניות ואין לי תלונות על כך רק שלפעמים....מממ... אני קצת מרגיש שזה קצת יותר מדיי בשבילי. לסיכום אני מקווה שהצלחתם להבין את המסר ואשמח לקבל מכם חוות געת כלשהי תודה איציק :)

תשובה

שלום וברכה

שם משפחה ניתן לשנות ללא כל הגבלה וללא כל תנאי.

שם פרטי אכן יש לעשות זאת במי שבירך בבית הכנסת ולא כעת שחזרת לשמך המקורי שמך אכן יצחק בן יוסף ואין צורך לעשות כל פעולה נוספת.

אשריך שזכית לשפע רוחני גדול. הדרך הנכונה ביותר להיות ראוי ולהיות כלי מחזיק ברכה, לכל שפע רוחני וגשמי ולכל טובה בעולם, היא באמצעות לימוד תורה בכל יום. אם תלמד תורה בכל יום השפע יתאים יתאים לך ותזכה להתעלות מתוך אושר ונחת.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה