הלכות ומנהגים

יום העצאות וירושלים

  • כ"ט אייר התשפ"ב
אא

שאלה

שלום הרב, אני יודע שרוב ככל הרבנים הספרדים אמרו לא להגיד תחנון בימי העצמאות וירושלים, חלקם אפילו השאירו פתח לומר הלל..., אני לא שואל בשביל שיאמרו הלל או שיסכימו לדעה שלנו, אני רק שואל איך זה קורה שכמו שאמרתי כמעט כל הרבנים הספרדים אמרו לא להגיד (במיוחד ראיתי שלאחרונה הרב הגאון מאיר מזוז ממש הזדעק ואמר שזה כפירה בטובת ה'), איך זה שבישיבות (ולא באלה כמו כיסא רחמים שהפוסק עצמו הוא הראש ישיבה שם) הספרדיות כמעט בכולם ואני לא אומר את זה בלי בירור אני שאלתי כמה בחורים מישיבות ספרדיות..., וכולם אומרים לי שאומרים תחנון ואם היה אפשר גם וידוי וסליחות היו אומרים..., למה הישיבות לא מקשיבות לגדולי הדור שפסקו הלכה? תודה רבה

 

תשובה

שלום עליך

נכון שהרבה מגדולי הפוסקים הספרדים אמרו שלא להגיד תחנון, אבל מכיון שיש כאלו שסברו שיש להגיד, וזה תלוי במנהג קהילות וישיבות, הרי שגם דעת המיעוט יש לה מקום, ותלמידים שמגיעים מישיבה שמורים בה לומר תחנון יכולים לנהוג כמנהגם.

אגב, אין ויכוח שיש להודות לה' על חסדיו העצומים בכל דבר וגם בשחרור ירושלים, הויכוח הוא האם בדורינו יש לנו זכות לתקן ביטול תחנון או לא.

עכ"פ הדבר הכי ראוי שכל אחד ינהג כמנהג רבותיו, ומכבדין זה את זה, כמו בית שמאי ובית הלל.

בברכה

הרב משה כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום ירושליםתחנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה