מותר לי לפתוח קופסת שימורים בעזרת פותחן?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בסיעתא דשמיא שלום רב כבוד הרבנים, שאלתי לפני כשבוע מספר שאלות הלכתיות בתור גיורת באתר הנפלא שלכם וראשית אני רוצה להודות לכם על התשובות המהירות ועל עבודת הקודש שאתם עושים פה, יישר כוח ברשותכם הייתי רוצה לשאול עוד מספר שאלות: 1. בקשר לצניעות הלבוש, אני משתדלת לישון בלבוש צנוע אך לפעמים אני מרגישה בעיקר בקיץ שהחום ממש מעיק ומפריע לי להירדם מה שמוביל לכך שביום למחר אני מאוד עייפה ובקושי מתפקדת, האם עקב כך מותר לי בימים חמים מאוד לישון גם בחוסר צניעות? (עליי להדגיש שאני כמובן לבד בחדר השינה והדלת סגורה ונעולה) 2. מותר לי לעשות גוונים של צבע בשיער בשביל היופי או שאין זה מדין צניעות לבת ישראל כשרה? 3. בשבת מותר לי לפתוח קופסת שימורים בעזרת פותחן? 4. האם מותר להרוג חרקים בשבת? במידה ואסור האם אני יכולה להקל בכך במידה והדבר גורם לי לצער רב ופוגע בעונג השבת? אני מודה שאני מאוד מפחדת ונגעלת מחרקים כמו תיקנים למשל ואם חלילה נכנס לי תיקן לחדר אני מפחדת לשהות שם או בכלל לישון שם כל עוד התיקן לא חוסל 5. האם מותר לי להתייחד עם האחיין הגוי שלי שהוא בן 10? במידה ואסור אז האם יש מקום להקל כשאין ממש ברירה? כלומר אני גרה עם אחותי ועם בנה (היא פרודה) ולפעמים יוצא שאני לבד בבית עם בנה... הבעיה היא שמאז שהיה ניסיון פריצה לבית לפני כמה זמן אחותי לעולם לא תסכים שאני ישאיר את הדלת לא נעולה כדי למנוע ייחוד ואני מודה שזה גם מפחיד מאוד (ואולי נחשב אף כפיקוח נפש?) אם חלילה אדם זר יכנס אלינו הביתה, מה ההלכה אומרת בנושא? 6. הרבנים ענו שאסור לי לגעת נגיעות של חיבה באחיין שלי אך האם "כיף" או "צ´אפחה" קלה מתוך משחק נחשבות כנגיעות של חיבה לעניין זה או שאפשר להקל? 7. האם מותר לי להקל בנושא של בישולי גויים עם אחותי? כלומר המטבח שלנו כשר עם הפרדה וכו´ ונכנס אלינו הביתה רק אוכל כשר אך אחותי מבשלת הרבה בבית אוכל שגם אני אוכלת ממנו לפעמים ולאחרונה חברה סיפרה לי שזה אסור משום בישולי גויים ר"ל, אני כל הזמן הזה חשבתי שבישולי גויים הם מגזרת חכמים כדי שלא נתערבב עם אומות העולם אך במקרה זה מדובר על אחותי ככה שבאופן טבעי אני כבר מחוברת אליה מלידה, האם אני יכולה להקל בנושא זה או שעליי לעשות תשובה ולהתחיל להקצות לעצמי כלים אישיים שרק אני אשתמש בהם? 8. אני נוהגת לנשק את המזוזה בכל פתח שבו אני עוברת, אך במידה ואני מגיעה לפתח שאמורה להיות בו מזוזה אך אין מסיבה כלשהי עליי לנשק את המשקוף? 9. ואולי זו היא שאלת השאלות ובכן באופן כללי איך ההלכה רואה נישואים של אישה שומרת מצוות ואיש שלא שומר?, אולי מטעמי צניעות לא ראוי להרחיב על הסיפור אך אני מודה שכבר שנים רבות עוד מהתקופה שהייתי גויה אני בקשר עם בחור מקסים חילוני ששומר רק כמה מצוות בסיסיות ואנחנו מרגישים יותר ויותר מיום ליום שאנחנו נועדנו זה לזו, לאחר שהתגיירתי וחזרתי בתשובה כמובן שהפסקנו את הנגיעות וכו´ ובהתחלה חשבתי שאולי לקשר הזה אין סיכוי אך מצד שני אני מרגישה שהוא מכבד מאוד את דרכי החדשה ושאני כבר כל כך קשורה אליו ומאוהבת בו מכף רגל ועד ראש ככה שלא עובר יום שאני לא נמצאת בו בקונפליקט פנימי והרבה פעמים אני פשוט נקרעת ובוכה לקדוש ברוך הוא שיראה לי את הדרך הנכונה כי אני כבר לא יודעת מה לעשות, אני בטוחה שכבוד הרבנים מכירים את המציאות הזאת יותר טוב ממני ומכירים זוגות מעורבים אך האם באמת יש אחוזי הצלחה גבוהים בנישואים שכאלה? אשמח לקבל תשובות גם על שאלות אלו ושוב כל הכבוד על עבודת הקודש שאתם עושים באתר הזה בברכה נטלי

תשובה

שלום וברכה

1. אם את בחדר לבד, אין כל בעיה שתשני עם ביגוד מינימלי , או אף ללא ביגוד, אם תהיי מכוסה בשמיכה קלה.

2. אם זה לא מושך מידי, מותר.

3. נחלקו הפוסקים בכך. המיקל יש לו על מי לסמוך והחמיר תבוא עליו ברכה.

4. אסור. ניתן לסלקו עם מטאטא.

5. אין מקום להתיר זאת. מה שניתן לעשות הוא לסכם עם שכנה שתקבל מפתח כאשר האחות לא בבית ותוכל לבוא לבית תדיר לראות מה קורה ללא הודעה מוקדמת.

6. עדיף להחמיר.

7. אין מקום להקל. יש להקפיד שכל הבישולים את תדליקי את האש ולפחות שתדליק נר נשמה של שבעה ימים שבכל הבישולים היא תקיח את האש מהנר שהדלקת וכך לא יהיה איסור בישול. 

8. לא.

9. אין בעיה הלכתית כלל, אבל הזוגיות על פי רוב לא תצלח. אציע ששתשכנעי אותו ללכת לסופ"ש של ערכים או של צוהר ובעז"ה הוא יקבל על עצמו גם כן עול מצוות וכך תוכלי להקים בית נאמן בישראל.

בברכת הצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה