שאלה חשובה על א"י מהגמרא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

כתוב בתחילת פרק רביעי בקידושין שא"י גבוהה מכל הארצות ובית המקדש גבוה מכל ארץ ישראל. והיה לי קשה. קודם כל ידוע שיש מקומות יותר גבוהים מא"י. ועוד, ים המלח ידוע כמקום הנמוך ביותר בעולם וכי יש בארץ ישראל את ההר הגבוה בעולם כדי שיתיישב שבא"י יש גם את המקום הכי גבוה וגם את המקום הכי נמוך כנראה שאי אפשר לתרץ שהכוונה ל"גובה" -מבחינה רוחנית או מבחינת חשיבות כיוון שהתוס` בסנהדרין דף פז. מקשה שעין העיטם גבוה מביהמ"ק ומתרץ שכותלי בהמ"ק גבוהים יותר וגובהם ק` אמה. בקיצור רואים שמדובר מבחינה גאוגרפית ולא רוחנית או חשיבותית. ברצוני להעיר שייתכן שטעותי נובעת מכך שאני מבין שגובה זה המרחק של הדבר ממרכז כדור הארץ. בקיצור, אשמח אם תוכלו להסביר לי כיצד המדע תופש את המילה גובה בענין זה ולמה הגמ` התכוונה...

תשובה

שלום וברכה

מאחר ועולם הוא כדורי ובכדור אין אפשרות לקבוע איפה הוא המקום הכי גבוה, אין לנו כל אפשרות גשמית להחליט מהו המקום הכי גבוה בעולם, אלא המקום שממנו נברא העולם הוא המקום הכי גבוה וממנו מתתפשט הכדור לשאר העולם. הקביעה של הגובה מתבססת לפי פני הים כידוע, ואין לה כל קשר לאיפה באמת המקום הכי גבוה בכדור.

בברכה - בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים