שאלה שתמיד תמיד מסקרנת אותי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד האם זה נכון שיהודי שיש לו אפילו עברה אחת אבל כל השאר זה זכויות אף הוא יהיה בגיהנום לזמן קצר על העברה הזו ואותה שאלה נוגעת אף לכאלו תינוקות שנשבו שהם עשו תשובה, אפילו חלקית.. ואותה שאלה באופן אחר נוגעת גם לחרדי, ואותה שאלה לגוי, וכו`.. והאם זה נכון שכאשר לא תיקנת את נפשך רוחך ונשמתך, תיאלץ לחזור לעולם הזה לתקן אותם עוד הפעם בגלגול, ויכול להיות מצב שרק תקלקל עוד י ותר ובאמת אז זה חיוב לעונש בעולם הבא באמת תרד לי אבן מהלב כשאדע את הדברים, שהם לא עד כדי כך מאיימים.. עוד שאלה חדורה לי במוח "אימת יום הדין" ואני מפחד שבסוף כל הדורות וכשישפטו אותי על כל הגלגולים שעברתי אני בסוף יצא חייב ולא יהיה לי ח"ו חלק .. האם זה באמת כך ואם כן, למה זה כל כך מאיים וקשה הרי הקב"ה הוא רחמן, לא תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

מאחר שידע ה` כי עפר אנחנו ואין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא, נתן לנו ה` את הכוח לשוב בתשובה, אפשר לבקש סליחה, והכול מתכפר וכל השב בתשובה אמיתית מוחלים לו על כל עוונותיו. אין ה` מוותר על כלום וכל ליכלוך וכתם בנפש צריך להתנקות בתשובה, ואם חלילה לא שב האדם בתשובה הוא עובר שטיפה לאחר המוות.

ישנם סגולות להינצל מדינה של גיהנון וכגון תלמוד בבלי מסכת ברכות דף טוב אמר רבי חמא ברבי חנינא כל הקורא קריאת שמע ומדקדק באותיותיה מצננין לו גיהנם שנאמר בפרש שדי מלכים בה תשלג בצלמון אל תקרי בפרש אלא בפרש אל תקרי בצלמון אלא בצלמות: וה` הרחמן אכן נותן לכל אדם שלא שב בתשובה לבוא לגילגול נוסף, ולתקן את אשר עיוות, וחוזר חלילה. ןלאחר הניקוי יזכו כולם לעולם הבא.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה