גלגול בנשים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, שלחתי שאלה שכנראה לא התקבלה: האם גם נשים יכולות לרדת בגלגול בלי שנשמת הזכר תרד איתן ראיתי באחת התשובות שיכול להיות שהזכר לא ירד עם בת זוגו אלא ימצא זיווג לפי מעשיו שאינה משורש נשמתו אז אם כך לא בהכרח שמתחתנים בדורנו עם בן הזוג משורש הנשמה! וגם איך זה שהתחתנו פעם עם כמה נשים אם זכר ונקבה בראם ולא זכר ונקבות בראם וגם איך זה שמתחתנים פעם שניה אם יש רק שורש נשמה אחד תודה

תשובה

שלום וברכה

אכן כך, כמו שנשמות זכרים יורדות לעולם לצורך תיקונם לפעמים לבד כך גם נשמות של נשים אם צריך לצורך תיקונם להתגלגל, הרי לפעמים הם נמצאות כאן לבד ללא נשמת הזכר השייכת להם, אבל זה בכלל לא שולל שיהיה להם זיווג הגון לפי מעשיהם, המצב בדורות האחרונים הוא שמפני שכולם אינן נשמות חדשות הרי שרבים הם הזכרים ללא נשמות נקבותיהם ורבים הנקבות ללא נשמות זכריהם, וכך הם משתדכים זה עם זה לפי המעשים, והאמת הוא שכל עם ישראל כולו מהוה נשמה אחת ויחידה כוללת, כך שכולם באים משורש אחד.

עוד דבר יש לדעת, כי נשמה היא דבר בלתי מושג בחושים הגשמיים שלנו, ולכן אנו לא יכולים לדון עליו כפי הבנתנו, ובשורש הדברים נשמה אחת יכולה להתחלק בין כמה גופים, כמו שיתכן שגוף אחד יכלול כמה נשמות בו זמנית, ולכן יתכן על פי התורה שגבר ישא כמה נשים שכולן משורש נשמתו. ולשם ידיעת כל הענינים האלה יש ללמוד `שער הגלגולים` שחיבר האר"י ז"ל במיוחד לבירור כל השאלות הללו, ועוד.

שבת שלום - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה