מחזור השמש

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, השאלה שלי היא בנושא אסטרונומיה. כל 28 שנים יש ברכת החמה שעפ"י המסורת קוראים אותה בגלל שהשמש חוזרת כול 28 שנים למקום בו הייתה ביום הבריאה. עכשיו זה מוכח שהשמש מקיפה את מרכז הגלקסיה (שביל החלב) כול כמה מיליוני שנים. לכן איך זה הגיוני שהשמש חוזרת לאותו מקום לאחר 28 שנה אם ב28 שנים היא אפילו לא עוברת מאית ממסלולה תודה ומקווה שתענו ותבהירו לי.

תשובה

שלום וברכה

על פי הקביעות המדעיות שכדור הארץ מקיפה במסלול את השמש אחת לשנה [מלבד הסיבוב סביב צירה הנשלמת בכל יום] הרי שאין הקפה של שנה זו דומה לשנה הבאה, בכל הקפה היא הולכת במסלול נוטה יותר, ולכן השמש לא זורחת בדיוק באותו מקום ביום העשירי של שנת התשס"ח כמו שזרחה ביום העשירי של שנת התשס"ז, וכך בכל שנה ושנה.

אולם אחת לעשרים ושמונה שנים כדור הארץ משלימה את מלוא עשרים ושמונה נטיות ההקפה שלה סביב השמש והיא חוזרת בדיוק מול השמש כפי שהיתה מולה ביום תליית המאורות בשנה הראשונה לבריאה.

ואשר על כן מברכים באותו יום ברוך עושה מעשה בראשית. ואין לזה קשר עם תנועת השמש וכל מה שמקיף אותה לעבר צדדים אחר בגלקסיית שביל החלב שלנו, מכיון שהתזוזה הזאת היא של השמש יחד עם כדור הארץ בלא שזה ישנה משהו ביחסיות שבין השמש לכדור הארץ וכו`.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה