לא תיקום ולא תיטור לפוליטיקאים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בעקבות מצבו של אולמרט אני מרגיש מצוקה ודילמה שגורמת לי לניגוד עניניים... הרי אנו מצווים מדאורייתא לא תקום ולא תיטור ובנפול אוביך אל תשמח. אך מר אולמרט החריב את ביתי בגוש קטיף וגם לאחר שראה את הסבל שגרם לא נח ויצא להתנתקות וגירוש שני. היום הוא קיבל את עונשו מבורא עולם. אני לא שמח על כך ומאחל לו החלמה אך עם לב כבד.. הרי הוא פגע אנושות בעם היהודי, הרס בתי כנסת וחייך כשזה קרה ולא הביע צער כמו ששרון עשה. האם זהו חטא להרגיש כך בנוסף לפני שנים חליתי בסרטן ונאבקתי כדי לקבל תרופות, לפני כחצי שנה חולי סרטן שבתו רעב מול משרדו והוא יצא ונכנס כאילו לא רואה אותם... איך שגלגל מסתובב אז למה מגיע לו לקבל עכשיו ע"ח אותם אנשים רופא צמוד 24 שעות, מימון מלא לתרופות שלא בסל התרופות ולא חלמו להכניס אותם לסל אני מקווה שהרהורים אלה וחוסר העצבות שאני מגלה היא לא חטא לאור מעשיו החמורים.

תשובה

שלום

האיסור מן התורה שציינת הוא כשעושים מעשה של ננקימה, או כשמדברים דיבורי נטירה במהלך עשיית מעשה, כמו להגיד `אני לא כמוך, אני כן נותן לך אע"פ שאתה לא נתת לי!!! להתגבר גם על מחשבות העולות בראש, ולבטל את המחשבות מיסודן, שלא להרגיש טינא בלב על מי שהרס את הבית, זוהי עבודה כבירה, של אנשים המתקרבים לדרגא של מלאכים.

מבלי להיכנס לפוליטיקה, לפי האמת, לא ניתנו בידינו האמצעים לקבוע על שלל מקרים אם אכן יש לו קשר למעשה זה וזה, לפעמים ההקשר נראה ברור מאוד, ולפעמים ההקשר לא נראה כלל, אולם סמוכים אנחנו שהקב"ה משלם לעושי רשעה כרשעתם, ולעושי טוב כצידקתם, וכל זה נכתב מבלי להיכנס לשיקוליו של ראש הממשלה בעזרתו להריסת גוש קטיף, יתכן שהוא היה לו אישית כוונה טובה וכנה, להציל את תושבי הגוש מאמצעי החבלה שעפו להם מעל הראש יום יום לפני ההתנתקות, ואי אפשר לנו לשפוט אותו, אלא זה שיודע כל המחשבות שבלבו של האדם.

לראש הממשלה, מר אהוד אולמרט, יש נקודה גדולה של זכות בכך שהוא נתן בעבר יד בכל הנוגע לבלימת תכנים לא ראויים באינטרנט ובכלי התקשורת, וכמןבן שהקב"ה לא מקפח שכר כל בריה בעולמו. גם לשרון היו הרבה נקודות של זכות במה שהיה בעבר שליח ההששגחה לשמור על ביטחון תושבי הארץ, ועל כך באמת קיבל שכרו בתקופת ממשלתו, ואולי גם נשאר לו משהו לעולם הבא. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה