מי מחליט על מספר הילדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, ברור לי שהקדוש ברוך הוא מחליט בסופו של דבר כמה ילדים יהיו או לא. אבל יש לי מחלוקות כבדות עם בעלי בנושא, שרוצה ארבעה ילדים וכל הזמן מפעיל לחץ בדרך זו או אחרת ולא מוכן לשמוע ש"האישה לא רוצה" כי זה לא פייר שבגלל שהאישה בהריון, היא תחליט. עד כדי כך לחץ כבד עלי שבהריון השלישי הוא רב איתי כמה פעמים על מתי יבוא הרביעי ואם בכלל. רציתי לדעת איך היהדות מתיחסת להרגשת האישה, רצון הגבר בנושא. אציין כי עברתי כבר 2 ניתוחים קיסריים ועוד הריון משמעו עוד ניתוח וכי אני מתקשה להבין מה אני באמת רוצה - כי יש בי כל הזמן התנגדויות לחוסר האמפתיה שלו לדעה שלי. אני עם עצמי לא סגורה על "כן רוצה" או "לא רוצה". הבן האחרון בן שנה וחצי כעת. תודה.

תשובה

שלום וברכה

ראשית כל יישר כוח גדול על הזכות הגדולה שהוספת לעם ישראל בהבאת שלשת הילדים שלך לעולם, הטיפול בשלשה ילדים הוא משימה אדירה שעליה מגיעה לך ברכה עצומה, מה שאי אפשר לתאר ולשער. אולם עם כל זאת, השקפת היהדות היא שרק הקב"ה מחליט על ענין הילדים, ואין להמנע מלהביא ילדים בעולם, ללא שום סיבה רפואית, חולשה וכדומה. אם הינך מרגישה חלשה, וזקוקה למנוחה, בדרך כלל, תיכלי להמתין עם ההמשך, כמובן בהתייעצות עם רב, כי אין לפסוק דברים כאלה לבד, והאדם משוחד לעצמו.

אך בעלך טועה מאוד בהתנהגותו, ככל שיגביר את לחצו עליך, כן יקשה לך להחליט על ההמשך, וככל שיתן לך יד חופשיה בדבר, יוקל עלייך להמשיך, אך הלכה למעשה הכל תלוי במצבה הרפואי של האשה, ( - גופני ונפשי) . והנה השומר שבת, כוחות יתירים נוספים לו, ואי"ה אם תתחזקי בשמירת שבת, תוכלי להמשיך ולהביא ילדים, ולגדלם ולחנכם לעבודת ה` מתוך רוב נחת.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה