אם רבי עקיבא חזר בגלגול א"כ ודאי שאנו נחזור?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בהרצאתו של הרב זמיר כהן נאמר שנשמתו של רבי עקיבא התגלגלה להארי הקדוש. אני מקווה שאני לא מתבלבל בשמות אבל זה לא העיקר גם ככה. השאלה היא - אם אדם כ"כ גדול כמו רבי עקיבא חזר בגלגול אז מי מאיתנו לא יחזור ! תודה רבה ואני חייב לצין את הפעילות הנפלאה שלכם ואת היכולת המופלא של הרבה זמיר כהן להעביר הרצאות ברמה כ"כ גבוהה. יום טוב.

תשובה

שלום רב

מצינו בהרבה צדיקים גדולים שנשמתם התגלגלה שוב בעולם. כמו שמצינו אצל משה רבינו שנשמתו נשמת הבל. וכן מצינו שנשמתו התגלגלה שוב לנשמת דוד המלך.וכמותו מצינו רבות. הביאור בזה רחב מאד.ואענה בזה תשובה קצרה וקולעת,ממה ששמעתי מאחד מגדולי המקובלים. ונציין בזה 3 סיבות למה הקב"ה מגלגל נשמות הצדיקים שיחזרו לזה העולם.ששני הסיבות הראשונות כלולות בסיבה השלישית. א. עיקר הסיבה לגלגול נשמותיהם של הצדיקים,היא בראש ובראשונה לצורך הדור. הוכחה קולעת לכך ניתן להביא מהאר"י הקדוש, אותו הזכרת.שהרי כל תורת החסידות מיוסדת על אדני יסוד של תורת הבעש"ט.וכן תות חב"ד וכן תורת הגר"א.

ורבבות יהודים משך הדורות האחרונים התחממו לאור תורתו. ודרכו ושיטתו קירבם להקב"ה. ובזכותו החזיקו עצמם בדורות שפילים אלו. אם כן הרי השפעת תורתו של הקדוש האר"י ז"ל, כה נחוצה היתה לעיצוב דמותו של היהדות בדורות הבאים אחריו. ובמיוחד עם הופעת אורו של הבעש"ט. עד שלו ניתן לומר כלל שירידת נשמתו לעולם היה רק לתיקון עצמו.ובודאי היא גם עליה גדולה לנשמתו.ורווח גדול הוא לו ב. עניני העונשים והגלגולים אצל הנשמה הישראלית, אין ענינה עונש לשם נקמה כלל. אלא תכליתה ללכך את הנשמה כדי שיהא ראוי לרב טוב המצפה לחלקו.וזה הסיבה שהקב"ה מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה.

כיון שחלקם לעולם הבא גדול ורב ערך לאין שיעור, לעומת חלקו של האדם הפשוט. לכן מטובטם שיתקנו גם פגם קל שבקלות. כדי שינחלו חלקם בשלימות.וזו גם אחת הסיבות שהקב"ה מגלגל נשמותיהם של צדיקים. ג.כשהקב"ה רוצה להוריד לזה העולם נשמותיהם של צדיקים.על מנת שיתקנו בזה העולם מה שהם צריכים לתקן, לטובת דורם והדורות הבאים מתעוררים קטיגורים רבים וטוענים שאין העולם כדאי והגון לזה. לכן עשה הקב"ה שירדו גם לתקן תיקון מה לצורך עצמם. ובזה משתתקין טענות המקטרגים הנני תקוה שהדרים יובנו. ואם לא ניתן לשאול פעם נוספת. בברכת גמר חתימה טובה אהרן מאירי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה