האם הזיווג שלי הוא חילוני?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני לא יודעת מה לעשות... אני מאד דתיה שומרת נגיעה ואין לי ידידים... פשוט הכרתי בחור חילוני ואני אוהבת אותו, יש לו נשמה טובה והוא מוכן לבוא לקראתי ולנסות לחזור בתשובה הוא התחיל לשמור שבת בגללי ובאמת שאני רואה עתיד איתו. אבל האם זה הזיווג שלי? בחור שאינו בן תורה ושאני יהיה זו שצריכה למשוך אותו לכיוון הנכון? ואם זה זה- אז זה מה שמגיע לי? מישהו שלא יודע דברים כ"כ בסיסיים ביהדות? כי אם זה לא זה אז אני פשוט יחתוך את זה כמה שיותר מהר. אם אני ידע שזה נכון אז אני כן מוכנה להשקיע בו ולעזור לו לחזור בתשובה אבל באמת שאני לא יודעת מה ה` רוצה ממני, האם שאחזיר אותו בתשובה או שמא זה נסיון? התפללתי המון לקב"ה שיעזור לי להחליט ואני ממש אובדת עצות. בבקשה תעזרו לי!

תשובה

שלום וברכה!

יש לך לבדוק ,האם הוא אכן מעונין לחזור בתשובה שלימה, ולקיים מצות, מתוך הכרה אמיתית בבורא עולם, דבר שאפשרי רק ע"י הליכה לסמינר שמארגנים ארגוני ההחזרה בתשובה, כגון צהר, (טל 1800201112)וכדומה, והמשך לימוד של יסודות היהדות בישיבה, הייתי ממליץ להמשיך לשמור על הקשר,וכשיחזור בתשובה שלימה להנשא לו.

אך אם הוא שומר מצות, רק בצורה מינימלת, ורק כדי לרצותך, אין להמשיך אתו, מפני שבמוקדם או במאוחר, ימאס לו הדבר ולא תוכלי לעשות מאומה, זאת מלבד הקושי הרב, בחינוך הילדים אשר הדבר בלתי אפשרי כלל לחנך ליראת שמים, כשבן הזוג לא מעונין בזה כלל.

וה` לא ימנע טוב להולכים בתמים, וימציא לך את זיוגך ההגון במהרה, ובודאי לאחר עמידה בנסיון גדול שכזה, תזכי להכתב בספר הצדיקים ולזכות לשנה טובה ומבורכת וכט"ס.

בכבוד רב בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה