הלכות ומנהגים

כפרה ליהודי שהיה בקשר זוגי עם גויה

  • כ"א תשרי התשע"ט
אא

שאלה

מה גבר יהודי שהיה בקשר זוגי עם גויה יכול לעשות על מנת שיסלח וימחל לו הבורא? וגם מבחינת טהרה. תודה

תשובה

מועדים לשמחה,

כמובן שמדובר בעבירה חמורה מאוד, מה גם שמבואר בספר חכמת אדם (כלל קכז סעיף א) שבכל ביאת איסור, מלבד האיסור שעובר האדם בביאה עצמה, הוא עובר גם על איסור הוצאת זרע לבטלה. ולכן מי שבא על גויה, מלבד האיסור החמור שבעצם הביאה, הוא גם עובר על איסור הוצאת זרע לבטלה.

ומכל מקום כבר הורונו חז"ל (ראה ירושלמי מסכת פאה פרק א הלכה א) שאין לך דבר העומד בפני התשובה. ותשובה שלמה היא על ידי - א. חרטה על החטא. ב. וידוי בפה (כדלהלן). ג. וקבלה לעתיד לא לשוב עוד לחטא זה לעולם (רמב"ם הלכות תשובה פרק ב הלכה ב).

וידוי בפה, היינו שצריך לומר "אנא השם, חטאתי, עויתי, פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך, והרי נחמתי ובושתי במעשי, ולעולם איני חוזר לדבר זה" (רמב"ם שם פרק א הלכה א).

וכדי שהתיקון יהיה מושלם יש לו לקבל עליו בלי נדר להוסיף בלימוד התורה כל יום - יותר ממה שהיה רגיל עד עכשיו. זאת לאור מה שנאמר במדרש ויקרא רבה (פרשה כה פסקה א) אדם עבר עבירה ונתחייב מיתה למקום מה יעשה ויחיה אם היה רגיל לקרות דף אחד יקרא ב' דפים לשנות פרק א' ישנה ב' פרקים וכו'.

וכן כתב בספר התניא (אגרת התשובה פרק ט) ולפי שפגם הברית בהוצאת זרע לבטלה ואין צריך לומר בעריות או שאר איסורי ביאה דאורייתא או דרבנן (כי חמורים דברי סופרים וכו') פוגם במוח לכן תיקונו הוא דיתעסק באורייתא דמחכמה נפקא. וזהו שכתוב בתנא דבי אליהו (א"ה, לא מצאתי כעת, אולם נמצא בויקרא רבה הנ"ל) אדם עבר עבירה ונתחייב מיתה למקום מה יעשה ויחיה אם היה רגיל לקרות דף אחד יקרא ב' דפים לשנות פרק א' ישנה ב' פרקים וכו' והיינו כמשל חבל הפסק וחוזר וקושרו שבמקום הקשר הוא כפול ומכופל. וככה הוא בחבל נחלתו וכו'. ע"ש.

ויעויין עוד https://www.hidabroot.org/question/253444

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תיקוןגויהכפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה