הלכות ומנהגים

האם מותר לאישה פרודה להיות בקשר טלפוני עם גבר אחר?

  • ט"ז אלול התשע"ח
אא

שאלה

האם מותר לאישה פרודה לנהל שיחות טלפון בלי להיפגש עם גבר אחר. תודה רבה

תשובה

שלום רב,

אין לאישה פרודה לנהל שום סוג של קשר - אפילו טלפוני - עם גבר אחר - לפני שקיבלה גט פיטורין כדת וכדין. ורק לאחר שתקבל גט פיטורין כדת וכדין תוכל להתחיל ביצירת קשר עם אותו גבר למטרת נישואין.

מקורות: יעויין להנצי"ב זצ"ל בספרו העמק דבר על הפסוק (דברים כד ב) "ויצאה מביתו והלכה והיתה לאיש אחר", דלכאורה המילים "ויצאה" "והלכה" מיותרות, ומה מקרא חסר "ושלחה מביתו והיתה לאיש אחר". אלא בא ללמדנו דרך ארץ, דהליכה זו היינו השתדלות לבא לאיש אחר, ולימד הכתוב שכל זמן שלא נתגרשה ויצאה מבית אישה ממש, לא תלך לראות איש אחר, אף על גב שיודעת שהולכת להפטר מבעלה, מכל מקום היא פריצות, וכדאיתא בשוחר טוב שמואל, שנתגנתה אביגיל במה שנתנה עיניה על דוד בעוד נבל אישה חי, אף על גב שידעה שימות, מכל מקום הוא פגם. ע"ש.

ועל פי דבריו אלו השיב הגר"י זילברשטיין שליט"א בספר עלינו לשבח חלק ו' (עמוד שסא) במעשה שהיה באישה שהיתה בהליכי גירושין, ושאלה האם מותר לה כבר עתה, עוד בטרם ניתן לה הגט, להיפגש עם אדם שמציעים לה לשידוכין, היות שאדם זה נמצא עתה בארץ ישראל, ובעוד שבוע הוא אמור לשוב לארץ מגוריו, ולכן היא מעוניינת כבר עתה להיפגש עימו, כשהוא נמצא בארץ, והשיב לאסור על פי דברי ההעמק דבר הנ"ל. ע"ש. וכן ראה עוד בשו"ת אשר חנן חלק ג' (סימן סז).

בשורות טובות,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פרודההליכי גירושין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה