היש בורא לעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני מאוד נבוך בנוגע לדרך שלנו היהודים. ה" הבטיח לנו את הארץ , הובטח לנו להיות עם סגולה. כבשנו את הארץ עם יהושוע נלחמנו יפה כעם עבדים שהלכו במדבר40 שנה, לא היתה לנו ברירה אחרת אלה להילחם על מקום בעולם. מה הקטע שלנו למה אנו דפוקים, למה רודפים אותנו ושונאים. דוד המלך נילחם וניצח בכל המילחמות באזור. שלמה המלך הקים מיקדש, . לאחר מיכן העם התפלג לשניים, ומילחמות אין סופיות. המיקדש חרב והעם הוגלה. עזרה ונחמיה עשו קיבוץ גלויות וניבנה מיקדש שני. אף הפעם הוא נחרב עד יום זה, כ2000 שנה. זה לא מוגזם הגזרה העליונה הגלות הנוראה והשואה בסופה? מה הקטע של אלוהים? מה הוא רוצה מאיתנו אולי שיניח לנו לנפשנו ויפסיק לענות אותנו! אני מצטער שנולדתי יהודי, זאת קללה נוראית.

תשובה

שלום

זה אתה. ומאידך עומד לו יהודי בשואה הארורה כפי שאתה אומר ונטבחים מול עיניו שנים עשר ילדיו ואשתו. כל קהילתו מושמדת . וכל יום באושויץ ולאחר מכן בארץ בנסיון להקים את קהילתו הוא מברך" ברוך שלא עשני גוי. ושמח שמחה עצומה שהוא יהודי.

מה הבדל ביניכם? בשביל צריך שתדע מה זה יהודי. אתה מוזמן לגלות את אותו הדבר שמשמח כל כך אדם עד שלעולם לא יחשוב לוותר עליו בעד שום הון. דבר שני: יש קטע של שיר שאומר עדיף להיות המסמר ולא הפטיש. מה היתה מעדיף? להיות זה שמוכה או זה שמכה את השני? היהודי לומד שיש שתי אפשרויות. והוא תמיד בוחר באפשרות להיות המוכה ולא המכה.

חייו לא שווים לו כלום, אם יאלץ לההפך למכה , ורק לכן אנחנו אלו שהיינו מסוגלים לקבל על עצמו את התורה ואת השכר ומאידך את העונש שניתן בברית זו, וכפי שאמר הבורא בחימה שפוכה אמלוך עליכם אם תפרו את בריתי. בעזרת השם במהרה יפציע כשחר אורנו ונחדש נעורינו ותתגלה מלכות השם בעולם ואנו כעם סגולתו נהנה מכל הזיו והיקר השמור למי שסבל כה רבות למען מלכו.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה