האם יש גהנום?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

למיטב ידיעתי,לפי תפיסת הקבלה אין גיהינום במובן המקובל עלינו. וכי מטרת החיים היא תיקון הנפש על מנת לסיים את הגלגולים ולעלות לעולמות הגבוהים. למיטב הבנתי, אדם שלא סיים את תיקונו ונפטר מן העולם לא יגיע לגיהינום, אלא יחזור לחיים נוספים התואמים את התפתחותו הרוחנית. האם זה נכון? האם הרעיון של הגיהנום הינו המחשה סמלית בלבד? תודה רבה ושבוע טוב.

תשובה

לא נכון, המקובלים בהחלט מכירים בגיהנום. הגיהנום, תפקידו לזכך נשמות שזכו לבוא לעולם האמת ברמה גבוהה במיוחד, שמצבן אינו מצדיק שיצטרכו לרדת לעולם הזה עם כל הסיכון שבדבר, ודי לו בזיכוך קל בגיהנום.

ומשנגמר דינו בגיהנום, מקסימום שנים עשר חודש, זוכה לעלות למקומה בגן עדן. לפי הנ"ל, עונש גיהנום, הוא זכייה אמיתית, ביחס לעונש הגלגול.

מסופר על צדיקים ענקיים, שנתגלו אחרי פטירתם, וסיפרו שבגין מעשה קל שלא היה ראוי לפי המדריגה שלהם, נידונו שיהיו צריכים `לעבור` את הגיהנום, בדרכם לגן עדן, ובמעבר הזה די היה לזכך את הפגם הקל שהיה להם.

בהצלחה - מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים