חלק לעולם הבא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1) שמעתי שאיש שמחזיק אברכים הוא עצמו כאילו לומד את מה שהם למדו, ובגן עדן הוא יישב איתם.. אם זה ככה ויש כמה עונוות שגורמות לאדם שלא יהיה לו חלק לעולם הבא... ואם אותו אדם עשה אחת מהעוונות האלו ואין לו חלק לעולם הבא והוא החזיק תורה אז מה דינו? תשובה והסבר! 2) בתהלים יש מזמורים לפי האל"ף בי"ת ובחלק מזמורים חסר כמה אותיות ובו מופיע שמו של דוד המלך..מה הסיבה?

תשובה

על השאלה הראשונה ראה בשו"ת שבאתר במדור חיים שלאחר החיים, שאלה: "חלק לעוה"ב", ושם תיווכח כי החטאים שעליהם נאמר שאין לו חלק לעולם הבא לא משתלבים וכמעט לא אפשרי באיש המחזיק באנשים לומדי תורה מרצונו הטוב שיהיה בעצמו לא מאמין.

גם אם עבר אדם על חטאים חמורים [שאינם כלולים בשלש עשרה העיקרים] יש לו חלק לעולם הבא, ולאחרי שישלים את העונש והליבון שהוא צריך להיענש ולהזדכך על מעשיו, יזכה לבוא לחלקו לעולם הבא, וללמוד תורה אצל אלו שהוא החזיק בתורתם בעולם הזה.

לעיתים אפשר שהאיש שבו החזיק הוא גדול כל כך בתורה ובמעשים עד שהוא יכול לעשות טובה עצומה לזה שהחזיק בו, ולפעמים יכול לפטור אותו ממידת הדין, כך שיזכה מיד לאור באור החיים, וכמסופר בתלמוד על מקרים כאלה. בנוגע להשאלה השניה, נא לפרט על אלו מזמורים אתה מתכוון.

שלום וברכה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה