מדוע השמיטו את ישו מהגמרא?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם בגמרא במסכת סנהדרין,פרק חלק דף קו:{עמוד ב`} מסופר על ישו... הכוונה מדובר שמה על בלעם ובן כמה הוא נהרג..ומי הרגו..וזה מקביל לישו..אמנם לא הששתמשו בשמו..ואני הבנמתי שהעדיפו ש"לא להשתמש" בשמו של ישו..ולכן קבעו כינוי לשמו:בלעם... עכשיו למה נשמט הקטע על ישו?? מסכת סהנדרין דף מ"ג.{עמוד א`}על כל עניין של ישו?? בגמרא שלנו לא רשום את זה אבל בספר חסרונות הש"ס רשום את זה {דף 44 } האם יכול להיות שזה ישו.. מה מעניין אותם על ישו... ולמה הם כ"כ שונאים אותו...הרי הוא בכללי{ככה למדתי משיעור היסטוריה} לא רצה להקים דת חדשה..אלא כשהוא הגיע לבית המקדש לחצר שמה..הוא ראה את השוק שהולך לשמה והוא נדהם מהביזיון שעושים לשמה התחיל לעשות מהומות ואז מפה לשם ,הרגו אותו...ומה עם העניין במסכת בבא בתרא...כל זה דיי מוזר... אשמח אם תענה לי בהקדם..

תשובה

שלום

מיכאל היכן שמוזכר בלעם זה בלעם ולא ישו. הקטעים העוסקים בישו הוצאו על ידי הנוצרים בהכריחו את היהודים לצנזר אותם מהש"ס.

 יהודי חכם אחד אמר להם שהרי צריך לשלוח לכל המדפיסים ספר שבו יהיה כתוב את כל מה שצריך להוציא מהש"ס, וככה נשאר בידינו אותם קטעים שהוציאו.

 מה שלמדת על ישו איני יודע, אבל הוא היה יהודי שיצא לתרבות רעה, ועירב עבודה זרה באמונתו, הוא ניסה לסחוף יהודים אחרים אחריו, אבל כיון שכל כך שינה מהיהדות לא נהרו אחרין רבים מהיהודים, הרומאים חששו שהוא מתסיס ויגרום למרידה בהם, בגלל דיבוריו על המשיח וגאולה , ולכן הוציאו אותו להורג.

הוא היה חוטא ומחטיא והחטיא מילוני איש בכל הדורות בעבודה זרה, ולכן כה חמור עונשו.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה