מה ההבדל בין גוי ליהודי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

השאלה הזאת חשובה מאוד ובעצם זה כמה שאלות חשובות מאודדדד ואני צריך שיתמצטו כול פרט ופרט אם אפשר כמובן. מה ההבדל בין נשמה של גויים לבין הנשמה שלנו (היהודים). הרי הנשמות של הגויים זה מהקב"ה והוא יוצר אותם למה ואמרו לי שזה חלק ממנו(מה לא?) הוא שם דווקא נשמות של יהודים ביהודים ונשמות של גויים לגוף של גויים אז מה גוי אשם שהוא נולד ככה והאם גוי ששומר את 7 המצוות כהלכה מה יהיה לו גן עדן כמו של הרמ"בם או צדיק אחר או שיהיה לו פחות גם אם הוא עושה מה שמבקשים ממנו וממשיך את החיים שלו. וזה נכון שגוי לא משתווה אפילו לציפורן של יהודי? הרי הנשמות של הגויים גם באו מהקב"ה אני מקווה שתענו לי מהר כי ככה בעזרת ה` אני יפקח למישהו את העיניים ויבין מה ההבדלים ביננו לבין הגויים תודה מראש ואני מבקש אם אפשר תשובה שתחרוץ ושיהיה ברור (לשם שמיים)

תשובה

שלום

זה לא שאלה של אשם או לא. כל יצור בבריאה רמתו הרוחנית נמדדת לפי מידת הקירבה שלו לבורא ומידת הארה( מלשון אור) שמקבל מהקב"ה.

לפני אלפי שנים שהעולם היה שקוע בעבודת אלילים ואף אחד לא הכיר במציאות הבורא היחיד, הגיע זמן שהיה אחד שגילה אמונה בבורא ודבק בו, וזהו אברהם אבינו, באותו הזמן קבע הבורא שהוא וזרעו יהיו מובילי הקירבה שלו בעולם ובהם יתגשם רצון הבורא האמיתי מהבריאה, לכן השגחת הקב"ה על היהודי היא פרטית כאשר כל מעשה של יהודי נמדד ומשפיע על הבריאה כולה, גוי נשאר במצב של כלי, ונמדד בהשגחה כללית כמה תורם לעובד השם היהודי בעבודת השם שלו.

שבע מצוות בני נוח הם מצוות שמיעודים לשמור על הכלי בשלמות, הקב"ה לא משתמש בכלי שאינו ראוי לשימוש , מצוות אלו הם בסיס מינימלי של אנושיות המקנה זכות קיום בעולם.

 גוי ששומר שבע מצוות אלו, יזכה גם הוא לשכר עתידי, כמובן שאינו דומה מי שיוצר את המציאות שזה היהודי למי שרק משמש כסיוע ליוצרים. גוי גם כן יכול להגיע לדרגות גבוהות עד שנבואה יכולה לחול עליו, אבל תמיד ישאר ההבדל קיים .


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה