מדוע יש כל כך הרבה איסורים בתורה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

איך עליי לגשת לדת אם יש כל כך הרבה איסורים? אח שלי חרדי נורא וכל דבר שהוא עושה זה לפי ספר והרבה שלו כאילו הוא כבר לא חושב בשביל עצמו וכל טעות שאני עושה הוא אומר לי שאני מפסיד את העולם הבא. עם כל כך הרבה כללים ואיסורים מה אמור לימשוך אותי עוד יותר אל תוך הדת?

תשובה

שלום

דבר ראשון התיחס לעצם האיסורים ואחר כך לענין המעשי . האיסורים כמו המצוות איננו יודעים את טעמם באמת, החוכמה האלוקית היא נשגבת מהבנתנו וחז"ל אומרים לרדת לסוף הטעם בכל מצווה אי אפשר.

אלא יש לכל מצווה וכל איסור טעם מלשון טעימה- הסבר אמיתי ברובד החיצוני של המצווה שנותן לנו קצת טעם בפה ובמוח כשמקיימים את המצווה להרגיש מה אנו עושים ולמה. היסוד של טעמי האיסורים הם - שכל הדברים המזיקים לנפש ולנשמה נאסרו.

בדיוק כפי שאוכל מקולקל מזיק לקיבה, העם היהודי צריך לשמור גם על רמה נשמתית רוחנית בריאה ונאסרו עליו דברים שמזיקים לבריאות הנפש והנשמה. אומנם אדם שלא הורגל בזה מקטנות אם יבוא בבת אחת לקיים הכל , להחמיר בהכל, ללכת עם ספר פתוח כל רגע שמא עובר עבירה .

מהר מאד ימצא את עצמו במחלקה סגורה .... כאשר מתקרבים לשמירת מצוות ברוב המקרים התהליך צריך להיות הדרגתי מהקל וההכרחי לכבד ולכן ישנם רבנים ארגונים ויועצים שנועדו ללוות את החפץ בצעדים בטוחים לשמירת מצוות מלאה .


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה