מתי מפסיקים לאכול חמץ

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום מה שלומך עוד מעט חג הפסח מגיע וכמובן שיש שאלות: א-צריך לברך אל מצה המוצאי וברכת המזון ממתי מפסיקים לאכול את החמץ חייב לשתות יין בחג החג ניכנס במ"צש האם צריך לאכול סעודה רבעית או שליל הסדר זה כולל שמגרדים בראש צריך לנטול ידים או אם ביד ברגל.... תודה רבה חג שמח וכשר לך ולכל בני משפחתך בהצלחה ואשמח אם תחזיר לי תשובות (לאימל)לפני שיכנס החג... תודה...

תשובה

שלום לך

על המצה מברכים המוציא לחם וכן ברכת המזון . בליל הסדר מוספים לברך ג"כ ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על אכילת מצה. מפסיקם לאכול חמץ ביום שבת בשעה 9:50 לערך ואומרים כָּל חֲמִירָא דְאִיכָּא בִרְשׁוּתִי. דַּחֲזִיתֵיהּ וּדְלָא חֲזִיתֵיהּ.

דְּבִיעַרְתֵּיהּ וּדְלָא בִיעַרְתֵּיהּ. לִבְטִיל וְלֶהֱוֵי הֶפְקֵר כְּעַפְרָא דְאַרְעָא: ופירושו בלשון הקודש: כָּל חָמֵץ וּשְׂאֹר שֶׁיֵּשׁ בִּרְשׁוּתִי, שֶׁרְאִיתִיו וְשֶׁלֹּא רְאִיתִיו, שֶׁבִּעַרְתִּי אוֹתוֹ אוֹ שֶׁלֹּא בִּעַרְתִּי אוֹתוֹ, יִתְבַּטֵּל וְיִהְיֶה כַּעֲפַר הָאָרֶץ חובה על כל אחד לשתות ארבע כוסות יין לפי הסדר המבואר בהגדה. אין אוכלים סעודה רביעית מיוחדת. כשמגרדים בראש או ברגל יש ליטול ידים. ואם יש לך עוד שאלות אשמח לענות לך.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה