לאישה

מירי בן דוד-ליוי ביוזמה נשית מעניינת: מועדון החצאית

יזמות עסקית של נשים עצמאיות לצד אופנה צנועה - מירי בן דוד-ליוי, מקימת מועדון 'החצאית' ואם לחמישה - מצליחה לקשר ולתווך בין מאות נשים מוכשרות מכל התחומים. איך היא עושה את זה? שירה כהן שאלה, התעניינה וגם קיבלה תשובות

אא

אם את אישה עצמאית המעוניינת ליצור קשרים נוספים לטובת מינוף העסק שלך – מקומך, ככל הנראה, עם הנשים המסתופפות במועדון 'החצאית'.  כעיתונאית הכותבת מזה שני עשורים טורים שנונים בנושאי אופנה צנועה, כמו גם בנושאים שברומו של עולם, חזקה על מירי בן דוד-ליוי (39), שתדע לזהות צורך חברתי ותפעל למען מימושו.

מתעניינת בעוד נושאים? היכנסי: אורחות פלוס

כך למעשה הוקם ביוזמתה מועדון "החצאית". המועדון התחיל כבלוג פרטי שתפקידו לסקר פריטי לבוש צנועים מהארץ ומחו"ל. אך בחסדי ה', תוך זמן קצר, הוא תפש תאוצה והצליח לצבור פופולאריות ומספר כניסות גבוה למדי. כיום מאחד מועדון "החצאית" נשים מתחומי עשייה שונים, שמטרתן אחת היא : קידום המודעות לאופנה צנועה מחד, וחיבור נשים עצמאיות באשר הן, מאידך גיסא.

הכול התחיל לפני כמעט שלוש שנים, כשבן דוד-ליוי, אם לחמישה, זיהתה את הצורך לחבר מכרות שלה מחוגים שונים ומתחומי עיסוק שונים , כדי שיפיקו זו מזו את המיטב. "מכירה את זה שלפעמים נורא מתחשק לך להכיר בין המאפרת שלך לבין המאמנת האישית, סתם כי נראה לך שיכול להיות חיבור מעולה ביניהן, כזה שיכול למנף עסקית את שתיהן גם יחד?", משתפת לוי, "הרעיון לחבר בין חברותיי העצמאיות - קולגות שלי שהן עיתונאיות, נשות תקשורת, גרפיקאיות, אדריכליות, מעצבות אופנה, עורכות דין ועוד, התבשל בי מזה זמן. חשבתי שמפגש מרוכז בין כולן עשוי להוליד דברים טובים, אלא שאף פעם לא היה לי מספיק זמן כדי להוציא אותו מן הכוח אל הפועל".

מכוונת מטרה (צילום: ליאת שירה) מכוונת מטרה (צילום: ליאת שירה)

מתי הגיעה שעת הכושר לכך? בחגיגת השנה לבלוג 'החצאית', שם הוכרז באופן רשמי על הפיכתו של הבלוג למועדון. "כבר במפגש הראשון - בו כל אחת הציגה את עצמה, נולדה הפקת אופנה ענקית והנוכחות הצהירו שלא יעזבו את סלון ביתי עד שאודיע שהמועדון הוא כאן כדי להישאר".

כך, בתוך פחות מחודש כבר נולדו שלוש קבוצות נוספות המונות למעלה מ-50 נשים כל אחת: בגבעת שמואל, בירושלים וברעננה. הנשים יוצרות מפגשים 'מן הסוג האחר', המבוססים על טהרת התפנוקים וההיכרות המעמיקה - אישה עם רעותה. "בכל מפגש כזה, מציגות הנשים את עצמן ואת עיסוקיהן. לאחר מכן, מתקיימת הרצאה, כל פעם בנושא אחר ברומו של עולם, שמעניין נשות עסקים באשר הן". מיותר לציין שמפגשים מעין אלו הם מכרה זהב להזדמנויות עסקיות, וכי הקשרים שנרקמים בהם - לא אחת נגמרים ביותר מסתם התדיינות עסקית גרידא. 

כיום חברות במועדון החצאית מעל לאלף נשים. המשמעות: אלפי חיבורים שיצרו שיתופי פעולה בין-עסקיים פנומנליים. "לא אגזים אם אספר שבכל שעה ושעה ביממה אני מקבלת דיווחים על דברים שנעשו בין הבנות, על מיזמים שנולדו בין העסקים, על גיוס בנות מתוך הקבוצה לאירועים פרטיים, למשל בין מעצבת אירועים, קייטרינג, ואולם שמחות שהבעלים שלו אצלנו בקבוצה. כל שיתוף פעולה כזה - גורם לי להתמוגג מאושר."

היות שהקשר ביניהן נרקם הודות לבלוג 'החצאית' - יש מי שטועה וחושב שמדובר בנשים העוסקות רק באופנה. ההיפך הוא הנכון. לדברי ליוי-בן דוד, נשות העסקים מגיעות מקשת רחבה של תחומי עיסוק. "כשאני מלמדת את הבנות לצאת מהקופסא כדי לשווק את עצמן, אני נותנת דוגמאות של חיבורים בין בעלות מקצועות שונים לגמרי. למשל, שהקוסמטיקאית תיפגש לא רק עם מאפרות אלא גם עם סוכנת הביטוח או יועצת המשכנתאות - כי דווקא שם, במקום הכי פחות צפוי, עשוי להיוולד שיתוף פעולה מעניין ופורה"

האם נשים צריכות להיות בעלות אופי מסוים כדי להצליח ביזמות?

"לעניות דעתי, לא כל אחת יכולה להיות יזמת. יש המון תכונות שלא לכולן יש אותן, וזה ממש בסדר אם אין לך אותן. כדי להיות יזמת, או בכלל - בעלת עסק עצמאי, את צריכה דחף פנימי שסוחף אותך לעשות את הדברים. מה שנקרא ראש גדול, דרייב לעשייה. ולא לכולן יש את זה. יש אישה מקסימה ומוכשרת שיכולה להצליח מאד כשכירה, ולהביא את החברה בה היא עובדת להישגים מרשימים, אבל ברגע שהיא תצא מהחממה הזו ותתבקש לעשות דברים כעצמאית - למשל ליזום שיחה לאדם זר ולהציע לו שירות כלשהו - היא תאבד את עצמה לגמרי.

מועדון החצאית. מחבר מאות נשים (אילוסטרציה: shutterstock) מועדון החצאית. מחבר מאות נשים (אילוסטרציה: shutterstock)

"במסגרת המועדון, אני מעניקה שעות ייעוץ, שיווקי ועסקי, לנשים. והרבה פעמים, מתוך כנות ויושר - אני אומרת להן שאני לא בטוחה שהן מסוגלות לכך. כי הייעוץ שלי מכוון למעוף, לאפיקים חדשים ואישה שבנויה להיות שכירה, תתקשה בהרבה פעמים לקום כל בוקר ולהמציא את עצמה מחדש - דבר שבעל עסק פעיל ומצליח, עושה ללא לאות".

כיום חברות במועדון "החצאית", למעלה מ-1000 נשים, והמספר הולך וגדל מדי יום. מדוע לדעתך דווקא את הצלחת, בתחום המונגש לרוב, לגברים?

"אני מניחה שמה שקרה אצלי זה שילוב בין האנרגטיות, האהבה לאנשים, החיבור לתקשורת וגם הקשרים שלי שמאפשרים לעסק הקטן שיכול רק לחלום על יחסי ציבור - להגיע לעיתונים הגדולים בארץ ולהתבלט".

על השאלה מהם הקשיים והקונפליקטים שהיא מתמודדת עימם היא אומרת: "מרגש  אותי שמישהו שואל את זה. הכול נראה קסום ומופלא בתמונות, כשאני מוקפת במאות הנשים המדהימות שככל שאני מעניקה להן יותר כוח, הן מעניקות לי בחזרה. אבל מי שמיטיב להתבונן רואה שמדובר בעצם בעבודה מאד קשה ותובענית - הארגון, ההפקה, הקישור בין הנשים, הזמינות הזו שלי שהרגלתי את כולן אליה ולא צריך לדמיין יותר מדי כדי להבין שהיא לא כזו מובנת מאליה".

תגיות:בגדי נשיםנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה